چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
صنعت گردشگري ورزشي در يك كتاب

کتاب «توريسم ورزشي» ترجمه و تاليف سيد کورش مجتبوي و هومن بهمن‌پور با ارايه اطلاعاتي درباره صنعت گردشگري(توريسم) ورزشي در ايران منتشر شد.

به گزارش خبر گزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين کتاب با اشاره به اين كه نهم آبان ماه سال 1380 به دنبال ايجاد ارتباط بين‌المللي با کميته ملي المپيک (IOC)، کميسيون گردشگري ورزشي به جمع کميسون‌هاي علمي و اجرايي کميته ملي المپيک ايران پيوست، به بيان اطلاعات جامع درباره عملکرد و فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه توريسم ورزشي در كميته ملي المپيك مي‌پردازد. 

اين اثر در 11 فصل تنظيم شده است که از جمله آن مي‌توان به تاريخچه گردشگري، جايگاه گردشگري ورزشي در جهان، مشارکت گردشگري در گسترش ورزش و فعاليت‌هاي گردشگري ورزشي در ايران اشاره کرد.

اثر حاضر با اين هدف تهيه شده است که خوانندگان و علاقه‌منداني که حتي با مفاهيم اوليه صنعت گردشگري ورزشي آشنايي ندارند، بتوانند با مطالعه آن، آگاهي و سطح دانش خود را افزايش و به ديگران نيز انتقال دهند. 

گردشگري ورزشي در اين اثر چنين تعريف شده است: «سفري است که به دلايل غير تجاري به صورت ‍رسمي يا غير رسمي و بر پايه تفريح يا تماشاي ورزش، تشويق ورزشکاران، حضور در رويدادهاي ورزشي، به صورت کوتاه مدت با تعريف شده در داخل يا خارج از کشور صورت مي‌گيرد.»

کتاب «توريسم ورزشي» از سوي انتشارات کميته ملي المپيک در شمارگان 3000 نسخه، 72 صفحه و قيمت 10000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط