شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
فيزيولوژي كاربردي فوتبال در بازار كتاب

كتاب «فيزيولوژي كاربردي فوتبال» ترجمه و تاليف دكتر رضا قراخانلو با ارايه اصول فيزيولوژيكي در ورزش فوتبال منتشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با توجه به اين موضوع كه فوتبال پرطرفدارترين رشته ورزشي جهان است، به ارايه علمي‌تر و اصول فيزيولوژيكي اين رشته ورزشي مي‌پردازد و به همين دليل مي‌تواند براي مربيان و ورزشكاران موثر قرار گيرد.

كتاب حاضر در دو بخش كليات فوتبال و نگاهي به برنامه بازيكنان فوتبال طراحي شده كه هركدام از آن‌ها نيز داراي چندين فصل است. 

از جمله فصل‌هاي اين كتاب مي‌توان به نياز‌هاي بدني، نياز‌هاي فيزيولوژيكي، ضربان قلب در فوتبال،‌ خستگي در فوتبال، قدرت عضله، تمرينات تكميلي و صدمات در فوتبال اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه كتاب آمده است: «در همه ورزش‌ها تعامل ميان آمادگي جسماني ويژه آن رشته از يك‌سو، تكنيك(مهارت‌ها) و تاكتيك(استراتژي‌ها) از سوي ديگر اهميت دارد و بدان توجه مي‌شود. كتاب حاضر بر ابعاد فيزيولوژيكي و پيوند آن با آمادگي مورد نياز براي بازي فوتبال تاكيد مي‌ورزد و تمركز آن بر اطلاعات مربوط به ورزشكاران حرفه‌اي خواهد بود.»

كتاب «فيزيولوژي كاربردي فوتبال» از سوي انتشارات كميته ملي المپيك در شمارگان 3000 نسخه، 94 صفحه و قيمت 10000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط