دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۵
المپيك، تجارت‌‌گرايي و اخلاق

كتاب «المپيك، تجارت‌‌گرايي و اخلاق» اثر افشار هنرور و فرزاد غفوري با بيان اصول اخلاقي حاكم بر المپيك، به عنوان مهم‌ترين رويداد ورزشي جهان منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب به بررسي راهكارهاي ايجاد اصول اخلاقي بنيادي براي المپيك كه الگوي مسابقات ورزشي به شمار مي‌رود، مي‌پردازد.

«المپيك، تجارت‌گرايي و اخلاق» با هدف بحث درباره برخي از مسايل و مشكلات اخلاقي تجاري شدن بازي‌هاي المپيك  تهيه شده است و سعي دارد با بررسي اين مشكل‌ها به شناسايي راهكارهاي مناسب براي ساختن آينده صحيح اين رويداد بزرگ بپردازد. 

كتاب «المپيك، تجارت‌‌گرايي و اخلاق» در 14 فصل تنظيم شده است كه از جمله آن مي‌توان به مفهوم تجارت‌گرايي، اصول اخلاقي المپيك، بازي جوانمردانه و چگونگي جمع‌آوري مقررات رفتاري، اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه كتاب آمده است: «علم اخلاق يكي از پر ارزش‌ترين و ضروري‌ترين علومي است كه انسان به آن نيازمند است. ورزش يك علم است و علم بدون اخلاق ارزشي ندارد، بنابراين جايگاه و نقش ورزش در احياي ارزش‌هاي اخلاق روشن و آشكار است.»

كتاب «المپيك، تجارت‌گرايي و اخلاق» از سوي انتشارات كميته‌ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران در شمارگان 3000 نسخه، 88 صفحه و قيمت 10000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط