شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۷
آثار نادر‌پور و نگاه صاحبنظران

مجموعه نقدها و مقاله‌ها درباره شعر نادر‌ نادرپور، با عنوان «کهن دیارا» از سوي انتشارات «سخن» منتشر شد. وحید عیدگاه در اين کتاب، مقالاتي از كارشناسان، اديبان و شاعران پيشكسوت، درباره ويژگي‌هاي شعري اين شاعر را گردآوري كرده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان اين كتاب كه از دو هفته پيش به بازار آمده، از يكي از اشعار نادرپور به نام «كهن ديارا» گرفته شده.

در اين كتاب مقاله‌هايي از محمود فتوحی، حمید زرین‌کوب، حسین منزوی، مرتضی کاخی، غلامحسین یوسفی، کامیار عابدی، مهدی اخوان‌ثالث، یدالله رویایی و چندین نویسنده، شاعر و پژوهشگر دیگر آمده و در آن مولف، با ارائه مقاله‌هایی درباره موسیقی و صور خيال در شعر، به تفاوت شعر نادر‌پور با ديگر شاعران معاصر پرداخته است. 

 وحید عيدگاه طرقبه‌اي، هدف از گردآوری این كتاب را شفاف‌سازي وضعیت نقد ادبی ایران در دهه‌هاي اخير عنوان كرده است.

«کهن دیارا» يكي ديگر از کتاب‌های مجموعه 20 جلدی «در ترازوی نقد» نشر سخن است كه هم اكنون در كتابفروشي‌ها توزيع مي‌شود.

نادر نادرپور 1308 در تهران به دنیا آمد. وی در سال 1328 براي تحصيل به فرانسه رفت و بعد از چند سال به ایران بازگشت.سپس دوباره در سال 1343 به ایتالیا سفر کرد و با آموختن زبان ایتالیایی، مجددا راهي فرانسه شد و پس از چند سال، زندگی در وطن را بر گزید . 

نادرپور سال‌هاي زيادي را در اداره هنرهای زیباي تهران مشغول به كار بود. وی در بهار سال 1379 چشم از جهان فرو بست.

«‌چشم‌ها و دست‌ها» ، «دختر جام»، «شعر انگور» ، «سرمه خورشید»، «گیاه و سنگ نه آتش» و «از آسمان تا ریسمان» از جمله آثار او به شمار مي‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها