پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
«بيش‌تمريني در ورزش» منتشر شد

«بيش‌تمريني در ورزش» نام اثري از «ريچارد بي. كرايدر»، «آندره سي. فراي» و «ماري ال. اوتول» با ترجمه معرفت سياه‌كوهيان، احمد آزاد و سيروس چوبينه است كه به ارايه اطلاعاتي درباره مفاهيم بنيادي علم تمرين و اصول برنامه‌نويسي تمرينات ورزشي مي‌پردازد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از آنجا كه تمرينات ورزشي بايد در حد متعادل انجام شوند و همان‌طور كه تمرين كم به ورزشكار آسيب مي‌رساند، تمرينات زياد و بيش از اندازه نيز آسيب‌رسان است، اين كتاب به تشريح و تجزيه و تحليل جنبه‌هاي فيزيولوژيكي زيست ـ پزشكي و رواني بيش‌تمريني، مي‌پردازد.

اين كتاب در هفت بخش (هفده فصل) پرتمريني و بيش‌تمريني در ورزشكاران استقامتي، افزايش حجم تمرين ورزشكاران قدرتي و انفجاري، تغييرات قلبي-عروقي و خوني، دريافت انرژي، برنامه غذايي و تحليل عضله، فرضيه خستگي مركزي و بيش‌تمريني تنظيم شده است .

بخش اول، فيزيولوژي بيش‌‌تمريني در ورزشكاران استقامتي است. بخش دوم فيزيولوژي بيش ‌تمريني در ورزشكاران قدرتي و بخش سوم جنبه‌هاي پزشكي پر تمريني و بيش‌تمريني را شرح مي‌دهد. فصل چهارم شامل ملاحظات ايمني شناختي پر تمريني و بيش‌تمريني است و فصل پنج و شش تغذيه و ملاحظات رواني در پر تمريني و بيش‌تمريني را بررسي مي‌كند و فصل هفتم خلاصه نتايج و خط مشي آينده است.

كتاب «بيش‌تمريني در ورزش» از سوي انتشارات پژوهشكده تربيت‌بدني و علوم ورزشي در شمارگان 1000 نسخه، 502 صفحه و قيمت29000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط