شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷
يادگيري رشد حركتي، پرفروش‌ترين كتاب نشر علم و حركت

مدير مسوول انتشارات علم و حركت از فروش روزانه 100جلد از مجموعه دو جلدي كتاب «يادگيري رشد حركتي» ترجمه رسول حمايت‌طلب در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب، يكي از كتاب‌هاي درسي مرجع است كه يادگيري و كنترل حركتي براي درك بهتر دانشجو با تمام جزييات در آن ادغام شده‌ است. همچنين علاوه ‌بر روزآمد كردن تحقيقات گذشته، بيش‌ از 400 منبع جديد، چندين شكل و جنبه جديد نيز در اين اثر ارايه شده‌ است.

از ويژگي‌هاي اين اثر مي‌توان به كادر‌هاي ترام‌دار كه موضوعات مرتبط و مباحث جديد و تحقيقات كلاسيك را نشان مي‌دهد، گزيده‌اي از نقل‌ قول‌هاي ارايه شده كه تاثير به‌سزايي در اين حيطه مطالعاتي دارد و استفاده از منابع اينترنتي كه درك دانشجويان از مواد و تجهيزات مربوط به اين حيطه را افزايش مي‌دهد،اشاره كرد.

به گفته مترجم اين كتاب، ويراست چهارم كتاب «يادگيري رشد حركتي» كه با استفاده از منابع اينترنتي و مباحث جديد ديگر به طور گسترده و كامل ويرايش شده، مقدمه جامعي بر رفتار حركتي است. چارچوب كتاب به‌گونه‌اي است كه مباحث، نظريه‌ها و تحقيقات مربوطه، به‌طور ساده براي ايجاد انگيزه مطالعه در دانشجويان تدوين شده‌ است.
اين كتاب در دو جلد گرد‌آوري شده‌ است كه جلد اول دربردارنده فصل‌هاي اول تا هفتم است و فصل‌هاي هشتم تا چهاردهم در جلد دوم جاي دارد. 

در فصل اول اين اثر به تحول يك حيطه مطالعاتي، فهم حركت و منشا پيدايش رشد حركتي توجه شده و در فصل‌هاي دوم و سوم به مباحثي نظير روش‌شناسي مطالعه اجراي حركتي، طبقه‌بندي مهارت‌هاي حركتي، پردازش اطلاعات در انسان و نظريه‌شناسي سيگنال اشاره شده است. خواننده كتاب در فصل‌هاي پنج و شش با موضوعاتي همچون كمك‌هاي حسي به فرايند كنترل حركتي، گيرنده‌هاي حسي عمقي، رونوشت از كنترل اندام، مشاركت‌هاي مركزي در كنترل حركتي، كنترل مركزي حركات سريع و موضوع برنامه حركتي آشنا مي‌شود. در آخرين فصل از جلد اول، مبحث اصول سرعت و دقت به چشم مي‌خورد. 

همچنين در دو فصل ابتدايي جلد دوم مباحثي نظير هماهنگي تكاليف مجرد و مداوم و تفاوت‌هاي فردي و قابليت‌ها بيان مي‌شود. در فصل‌هاي يازدهم و دوازدهم نيز مطالب مهمي درباره شرايط تمرين و قوانين آن و همچنين بازخورد افزودي وجود دارد. در ديگر فصل‌ها نيز اطلاعاتي نظير فرآيند يادگيري و ويژگي‌هاي اين فرآيند و يادداري و انتقال را در اختيار دانشجويان قرار داده مي‌شود.

اين مجموعه دو جلدي در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از سوي انتشارات علم و حركت با فروش روزانه 100 جلد، به‌عنوان پرفروش‌ترين اثر معرفي شد.

كتاب «يادگيري رشد حركتي» در شمارگان 2000 نسخه،  468 صفحه و بهاي 70000 ريال توسط انتشارات علم و حركت منتشر شده است. جلد دوم اين اثر نيز 494 صفحه دارد. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران امروز(شنبه) به فعاليت 10 روزه خود پايان مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها