شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۸
سازگاري عضلات در تمرين و فعاليت بدني

كتاب «سازگاري عضلاني در تمرين و فعاليت بدني» اثر «لورينگ رول» و «جان شيفرد» ترجمه رضا قراخانلو و احمد آزاد از سوي پژوهشكده تربيت‌بدني و علوم ورزشي منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب راهنماي فيزيولوژي تنظيم و تلفيق چند سيستم در تمرين است كه مي‌تواند براي دانشجويان رشته تربيت بدني موثر واقع شود.

«سازگاري عضلاني در تمرين و فعاليت بدني» در سه فصل طراحي شده است كه هر كدام از فصل‌ها به بررسي حوزه‌هاي مختلف فيزيولوژي ورزشي مي‌پردازد. در ابتداي فصل اول اهداف و مفاهيم پايه‌اي مطالب كتاب آورده شده است تا مخاطب اطلاعاتي درباره مباحث كتاب كسب كند.

اين كتاب به بررسي حدود 130 موضوع مرتبط با فيزيولوژي ورزشي مي‌پردازد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به هيپرتيروئيديسم، هيپواكسي، تغيير پذيري MHC، مدل‌هاي انساني تمرين مقاومتي، مباني سلولي، مولكولي و سوخت‌وساز، خستگي عضلات، آسيب عضلاني و شدت تمرين اشاره كرد.

همچنين در قسمتي از مقدمه مترجمان آمده است: «دانش فيزيولوژي فعاليت‌هاي بدني را با دو رويكرد بررسي مي‌كند، از يك سو به مطالعه عملكرد اجزا و سيستم‌هاي بدن انسان مي‌پردازد و از سوي ديگر شرايط خاص ناشي از فعاليت بدني را مورد توجه قرار مي‌دهد.»

كتاب «سازگاري عضلاني در تمرين و فعاليت‌هاي بدني» در شمارگان 2200 نسخه، 304 صفحه و 20000 ريال از سوي پژوهشكده تربيت‌بدني و علوم ورزشي منتشر و وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط