پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
آئین‌نامه و ضوابط نام‌نویسی خانواده سینمای کوتاه ایران در صندوق اعتباری هنر

آئین‌نامه و ضوابط نام‌نویسی خانواده سینمای کوتاه ایران در صندوق اعتباری هنر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در پی امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین انجمن سینمای جوانان ایران و صندوق اعتباری هنر، از این پس انجمن نیز یکی از درگاه‌های معرفی هنرمندان برای اعطای تسهیلات صندوق اعتباری هنر شد و از آنجا که انجمن سینمای جوانان ایران در سال گذشته موفق به راه‌اندازی کانون دانش آموختگان انجمن شده است، این تفاهم‌نامه که فرصتی برای فراهم ساختن شرایط جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی آنان است، فراهم می‌کند.
 
در همین راستا و طبق اعلام قبلی آئین‌نامه و ضوابط نام‌نویسی خانواده سینمای کوتاه ایران از طریق کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران به این شرح اعلام می‌شود:
 
1. اعضای دانش‌آموخته انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور که حداقل سه فیلم کوتاه ساخته و دو سال از دانش‌آموختگی آن‌ها گذشته باشد.
 
تبصره: منظور از فیلم کوتاه فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند با مدت زمان سه تا سی دقیقه است.
 
2. مربیان دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران که حداقل دو فیلم کوتاه ساخته و سه سال از تدریس مداوم آن‌ها در رشته‌های سینمایی می‌گذرد.
 
3. فیلم‌سازان فیلم کوتاه که عضو انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) در خانه سینما نیستند، اما حداقل پنج فیلم کوتاه ساخته و فیلم‌ساز حرفه‌ای فیلم کوتاه محسوب می‌شوند.
 
تبصره: کیفیت فیلم‌های کوتاه توسط شورای کانون دانش‌آموختگان بررسی می‌شود.
 
4. فعالین حوزه فیلم کوتاه در زمینه پژوهش و تحقیقات، نویسندگان، مترجمان، که حداقل دو فیلم کوتاه ساخته و پنج سال گذشته به طور مداوم در این حوزه فعالیت می‌کنند.
 
5. عوامل فنی فیلم کوتاه مانند تهیه‌کننده، فیلم‌بردار؛ تدوین‌گر؛ فیلم‌نامه‌نویس، صدابردار و صداگذار، طراح صحنه و لباس که حداقل در پنج فیلم کوتاه مشارکت داشته و پنج سال گذشته به طور مداوم در این حوزه فعالیت کرده‌اند.
 
فرآیند معرفی به صندوق اعتباری هنر:
 
مرحله اول: دریافت معرفی‌نامه تایید فعالیت حرفه‌ای از دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور
 
توضیح: افراد ساکن در استان تهران باید به انجمن سینمای جوانان ایران _دفتر تهران مراجعه فرمایند
 
مرحله دوم: نام‌نویسی در سایت انجمن سینمای جوانان ایران به نشانی www.iycs.ir و قرار دادن مدارک، لینک آثار و معرفی‌نامه تا تاریخ 30 آذر 1402
 
مرحله سوم : بررسی و تایید افراد واجد شرایط از سوی شورای ستاد مرکزی تا پایان بهمن‌ماه 1402
 
مرحله چهارم: عضویت در کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران
 
مرحله پنجم صدور معرفی‌نامه از سوی کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران به صندوق اعتباری هنر و طی شدن تکمیل پرونده در این صندوق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها