چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
سنندج میزبان «جشن کتاب فرشته‌ها» شد

کردستان _ ویژه برنامه روز جهانی ناشنوایان و کم شنوایان با عنوان «جشن کتاب فرشته ها» به همت کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شهرستان سنندج و با همکاری انجمن ناشنوایان و نمایندگی آستان قدس رضوی استان کردستان در مدرسه استثنایی توکل سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، رئیس کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) چهارشنبه در این مراسم اظهار کرد: رسالت کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه، از جمله افراد با نیاز های خاص است.
 
محمد زارعی، با بیان اینکه قشر کم‌شنوا و ناشنوا دارای توانمندی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای هستند، افزود: در همین راستا این افراد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و با هویت بخشی و آموزش‌های لازم زمینه رشد آنها فراهم شود.
 
وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی و به ویژه کتابخانه مرکزی شهرستان سنندج به عنوان تنها کتابخانه در استان کردستان که دارای بخش ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان است تلاش می‌کند تا در آموزش و غنی‌سازی اوقات‌فراغت این قشر سهیم باشد.
 
رئیس کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سنندج اضافه کرد: کتابخانه مرکزی با زمینه‌سازی و فضاسازی‌های لازم تلاش می‌کند خدمات فراکتابخانه‌ای به قشر ناشنوا و کم شنوا ارائه دهد و نیازهای اطلاعاتی این قشر خاص را به بهترین نحو پاسخگو باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان کردستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های کتابخانه مرکزی در ارائه خدمات به معلولین، بیان کرد: امسال روز جهانی ناشنوایان به شعار «مراقبت از گوش و شنوایی برای همه» مزین شده است تا پیام برابری، مشارکت اجتماعی، برابر سازی فرصت‌های شغلی و اجتماعی برای افراد ناشنوا و کم شنوا را بیش از پیش ترویج دهد.

طالب محمدی، با بیان اینکه با تشخیص به موقع و مداخله بهنگام می‌توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، اضافه کرد: جامعه می‌تواند با پذیرش واقع‌بینانه محدودیت‌های فرد ناشنوا و کم شنوا در راه پرورش استعدادها و توانایی‌های این قشر خاص اثرگذار باشد.

تلاوت قرآن، اجرای سرود ملی توسط ناشنوایان به زبان اشاره، قصه گویی، مسابقه، اجرای نمایش، خوانش و معرفی کتاب و تقدیر از ناشنوایان از بخش های متنوع مراسم جشن کتاب فرشته ها بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها