چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
۳ فیلم اقتباسی با سرمایه‌گذاری کانون در حال ساخت است

محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری گفت: حوزه اقتباس در کانون پرورش فکری بسیار جدی گرفته شده است و در حال حاضر نیز سه فیلم سینمایی اقتباسی به سرمایه‌گذاری کانون در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست رسانه‌ای تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک در پاسخ به سؤال خبرنگار ایبنا مبنی بر اینکه «برنامه فعلی کانون پرورش فکری در زمینه اقتباس از کتاب‌های کانونی و غیرکانونی برای تولید فیلم و انیمیشن چیست؟» بیان کرد: شروع سینمای اقتباسی کودک و نوجوان به سال‌ ۱۳۷۵ برمی‌گردد؛ درواقع اولین مجموعه کتاب‌های کانون توسط خود ما به فیلم تبدیل شد و عنوانش را «کتاب‌فیلم» گذاشتیم که مجموع آنها حدود ۴۸ عنوان در کانون است.

وی افزود: بعد به این نتیجه رسیدیم که فیلم‌های خوبی هم داریم که می‌شود به کتاب تبدیل کرد. اسم آن را نیز «فیلم‌کتاب» گذاشتیم که حدود ۲۵ فیلم از کانون به‌خصوص کار‌های عبدالله علیمراد که عروسکی و استاپ‌موشن و تصویری است به کتاب تبدیل شدند. 

کریمی صارمی همچنین عنوان کرد: تا سال گذشته پرفروش‌ترین آثار کانون در نمایشگاه‌ها دو مجموعه «کتاب‌فیلم» و «فیلم‌کتاب» بوده است. در دهه ۹۰ در حوزه تئاتر نیز این کار را شروع کردیم و خیلی از تئاترهایمان را به کتاب تبدیل کردیم و بسیاری از کتاب‌ها را هم به تئاتر؛ مثل کتاب «کلوچه‌های خدا» اثر کلر ژوبرت که یکی از تئاترهای موفق بوده است.

معاون تولید کانون ضمن تأکید بر اهمیت اقتباس بیان کرد: به طور کلی حوزه اقتباس در کانون پرورش فکری بسیار جدی گرفته شده است و در حال حاضر نیز سه فیلم سینمایی اقتباسی به سرمایه‌گذاری کانون در حال ساخت است.

وی افزود: یکی از این آثار براساس رمان بسیار خوب و پرمخاطب «باغ کیانوش» است که کار مشترک کانون و حوزه هنری است یا فیلم‌نامه‌ای در حال نگارش است بر اساس رمان نوجوان «هستی».

کریمی صارمی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان هم فیلم‌هایی هستند که اقتباسی‌اند. ما نیز از سال ۱۳۷۵ به این ژانر ورود کردیم و اکنون به صورت جدی در این حوزه فعالیت می‌کنیم؛ چرا که مخاطبان مراکز کانون پرورش فکری، بهترین مخاطب سینما در آینده خواهند بود و براساس علایق و آماری که از مراکز دریافت کرده‌ایم به حوزه کتاب و سینما ورود می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها