شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کتابخانه تخصصی « ایثار وشهادت» در گلزار شهدای بهاباد افتتاح شد

یزد - همزمان با هفته دفاع مقدس به همت پدر شهید‌امیرحسین قربانی، کتابخانه تخصصی « ایثار و شهادت» مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابخانه تخصصی « ایثار وشهادت» در شهرستان بهاباد به همت پدر دانشجوی شهید‌امیرحسین قربانی بهابادی درجوار گلزارشهدای این شهرستان گشایش یافت.

این مراسم با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ومسئول نمایندگی، ولی فقیه درناحیه وجمعی از مسئولان وخانواده معظم شاهد برگزار شد.

مسئول هیئت امنای گلزارشهدای بهاباد و پدر دانشجوی شهید‌امیر حسین قربانی در این مراسم گفت: در این کتابخانه کلیه آثار منتشر شده در حوزه ایثار و شهادت موجود است که کتابخانه تخصصی « ایثار و شهادت» تجلی‌گر و توسعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است که در ایام هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: با توجه به نبود کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت، از دو دهه قبل این موضوع در دستور کار قرار گرفت و جمع‌آوری کتب مربوط به دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف انجام شد.

قربانی، کتاب را یکی از مهم‌ترین عناصری دانست که به انتقال فرهنگ میانجامد و ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در توسعه و ترویج فرهنگ شهادت نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی افتتاح کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت را اتفاق مثبتی قلمداد کرد و از مسئولان این امر درخواست کرد بر غنای این کتابخانه افزوده و این کتابخانه را به مرجعی در سطح کشوری تبدیل کنند.

رزمنده وجانباز دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا نمونه بارز شهروندی و مسئولیت اجتماعی هستند و این وظیفه بر دوش ماست که آن‌ها را به عنوان الگو‌هایی به جامعه معرفی کنیم، افزود: کتابخانه تخصصی ایثاروشهادت شهرستان بهاباد دارای ۲۵۰۰ جلد کتاب از شهدای کشور و شهدای شهرستان با ۱۲۰۰ عنوان است که‌امیدواریم بتوانیم کتاب‌های شهدای سایرشهرستان‌های کشور را نیز جمع‌آوری کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط