چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
توانمندسازی و حمایت از هنرمندان اولویت صندوق اعتباری هنر است

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در دیدار با سید‌علی موسوی گرمارودی نویسنده و شاعر معاصرانقلاب و شعرهای آئینی و علی شیرازی خطاط و خوشنویس کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از سید‌مجید پوراحمدی در این دیدار که در محل ساختمان هنر انجام گرفت با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این دوران، به تشریح برخی از فعالیت‌ها و عملکرد‌های شاخص صندوق اعتباری هنر به‌ویژه در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی اشاره و تأکید کرد: تکریم شان و منزلت هنرمندان شاخص عرصه فرهنگ و هنر ازجمله اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی صندوق اعتباری هنر است که با اجرای برنامه‌های مختلف حمایتی، در جهت تحقق آن‌ها اقدام و تلاش می‌کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه معرفی آثار هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری آن‌ها در خارج از مرزهای کشور را از برنامه‌ها و اولویت‌های صندوق اعتباری هنر برشمرد که با جدیت در حال پیگیری است.

پوراحمدی بیان کرد: ما وارث تمدن چند‌هزار ساله‌ایم. ظرفیت کم نظیری در حوزه فرهنگ و هنر داریم که از این موقعیت می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: هنرمند ایرانی دارای ذوق و قریحه است. وظیفه ما است که بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای این سرزمین را فراهم کنیم و ظرفیت‌های ناشناخته و سود‌آور فرهنگ و هنر کشور را کشف کنیم.

در ادامه این دیدار علی موسوی گرمارودی نویسنده و شاعر معاصر نیز با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر، اهتمام ویژه و توجه مسئولان این صندوق و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان را  کاری ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد.

این مترجم قرآن و نهج‌البلاغه و چهره ماندگار کشور همچنین با اشاره اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ شعر، فرهنگ، هنر و تمدن کشوری غنی و صاحب‌نام در دنیا است، بر توجه هرچه بیشتر به شعر آئینی و انقلاب تاکید کرد.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر، در ادامه نیز علی شیرازی خطاط و خوشنویس کشور هم با تقدیر از ارائه انواع خدمات و تسهیلات ازسوی صندوق اعتباری هنر به هنرمندان، پیشنهاد کرد تا با کمک و همراهی صندوق اعتباری هنر نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف معرفی آثار هنرمندان در عرصه‌های مختلف در خارج کشور اقدامات لازم به‌عمل آید چرا‌که از این طریق با فروش آثار هنرمندان هم برای کشور ارز‌آوری دارد و هم باعث کمک به معیشت اهالی فرهنگ و هنر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها