سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
رسالت انجمن‌‎های ادبی معرفی سربازان سرافراز ایران است

هرمزگان- دبیر محفل ادبی اندیشه گفت: رسالت ما و سایر انجمن‌ها همین است که سربازان سرافراز این سرزمین را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محفل ادبی اندیشه، کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بندرعباس به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با موضوع آشنایی با شاعران ادبیات مقاومت و پایداری در آیینه هشت سال دفاع مقدس، در محفلی شاعرانه برگزار شد.

در این نشست ضمن شعرخوانی اعضا، دبیر انجمن محفل ادبی اندیشه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا افزود: همه ما ممنون و مدیون رشادت‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزاده ها و رزمندگان غیرتمند این سرزمین بودیم و هستیم.

محمد رضا تولایی ادامه داد: هر کسی با ارادت قلبی، فارغ از هر جناح حزبی، سیاسی و مذهبی، اگر می‌خواهد ایران، ایران بماند، باید دینش را به شهدا و خانواده شهدا ادا کند.

این دبیر ادبیات اضافه کرد: کسی که عاشق ایران است باید عاشق ایثارگران و رزمندگان آن هم باشد، زیرا اگر خون شهیدان ریخته نشده بود، درخت این انقلاب تناور نمی‌شد و به بار نمی‌نشست.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت سایر انجمن‌های ادبی ابراز داشت: رسالت ما و سایر انجمن ها همین است که سربازان سرافراز این سرزمین را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

او با یادآوری جهانگیری نژاد، معلم و شاعر  هرمزگانی پس از تقدیم شعرش به مدافعین حرم با عنوان«اسوه عشقند و صبرند و کَرَم» و گفتن از شخصیت خواجه عطا گفت: خواجه عطا یکی از شخصیت‌های مهجور واقع شده در تاریخ ایران است که لازم است او نیز مانند بسیاری از مشاهیر کشور به مردم معرفی شود.

تولایی در ادامه افزود: نباید به این بسنده کرد که تنها نام یک محله در بندرعباس به نام خواجه عطا باشد. زیرا خواجه‌عطا وزیر دوراندیش و کاردان هرمز بود که به جمع‌آوری قوای نظامی مشغول بود و طبق منابع تاریخی موفق شد سی‌هزار مرد جنگی، چهارهزار تیرانداز و چهارصد کشتی بزرگ و کوچک را برای مقابله با پرتغالی‌ها ساماندهی کند و مانع از تسلط پرتغالی‌ها در خلیج فارس شد.

این شاعر همچنین گفت: خواجه عطا از رجال قدرتمند و تاثیرگذار سده‌های نهم و دهم هجری قمری در خلیج فارس بوده که منصب نیابت سلطنت هرمز را داشته است. بنابراین با خدمات ارزنده‌ای که در سطح ملی به این آب و خاک داشته است نباید از او غفلت شود.

در این نشست، پیشکسوتانی مانند فرهاد یوسفی نسب با خاطره بلوط که در دوران ۸ سال دفاع مقدس نوشته بود، را خوانش کرد، اصغر ملایی محمد آبادی با خوانش چند شعر و مهدی رستگاری با خوانش دو شعر مناسبتی و نسل نو ادبیات مقاومت و پایداری نیز شعرخوانی، خاطره بازی و دلنوشته خواندند و تحلیل و بررسی اشعار نیز به صورت مختصر انجام شد.

این نشست، از ساعت ۱۷ عصر دوشنبه ۳ مهرماه  ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات  کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بندرعباس واقع در شهرک اندیشه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها