دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
نشست «شعر و روایت دفاع مقدس» در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- نشست «شعر و روایت دفاع مقدس» به‌مناسبت بزرگداشت چهل و سومین هفته دفاع مقدس به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: شعر و ادبیات دفاع مقدس، به‌واسطه داشتن موتیف‌ها و معانی انسان‌ساز و ایثارگرانه یک ادبیات ممتاز و فاخری است که باید  به نسل امروز به‌نحو مطلوبی شناسانده شود.

حیدر راهب ادامه داد: اشعاری در حوزه دفاع مقدس سروده شده که هم از نظر محتوا و هم از حیث فرم، اشعار قابل تأمل و بدیعی هستند که بازشناسی آن‌ها به جامعه امروزی نشان می‌دهد که دفاع مقدس افق‌های تازه‌ای را پیش روی شاعران گذاشته است تا جایی که گونۀ جدیدی را در ادبیات معاصر تحت عنوان «ادبیات دفاع مقدس» پدید آورده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در استان بوشهر شاعران توانمند و متفکری در این حوزه طبع‌آزمایی و آثار پرمعنا و فاخری را پدید آورده‌اند که اغلب منحصربه دفاتر شعری آن‌ها یا برخی رویدادهای شعری شده است. این در حالی است که این اشعار باید به بدنۀ ادبیات امروز رسوخ کند تا بهتر دیده و شنیده شوند و نسل امروز با آن‌ها بیشتر آشنا و مأنوس شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تأکید کرد: این اداره‌کل با هدف نمایش زیبایی‌های کلامی و معنوی شعرهای حوزۀ دفاع مقدس، همزمان با چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، نشست «شعر و روایت دفاع مقدس» را ساعت 16 روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه در سالن «نیمای جنوب»: کتابخانه عمومی خلیج فارس با حضور شاعران هم‌استانی برگزار می‌کند.

وی افزود: در این نشست که به دبیری غلامرضا ابرهیمی؛ شاعر آیینی جنوب کشور برگزار می‌شود، شاعران حوزه دفاع مقدس استان بوشهر شامل محمد ابرهیمی، زهرا تجب، محمدعلی نادری، عقیل نجار، مونس عبدی‌زاده، محمد امینی، محمدکاظم اتابک و ناصر دهقان سروده‌های خود را خواهد خواند و رحیم محمدی، نویسنده و پژوهگشر، نیز گوشه‌هایی از دفاع مقدس را برای حاضران در نشست روایت خواهد کرد.

راهب یادآور شد: نشست «شعر و روایت دفاع مقدس» از برنامه‌های جنبی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس بوشهر برگزار می‌شود که در بخشی از این نشست، از برخی از کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده‌اند، رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها