دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
خوانش تازه‌های نشر و نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس در فرهنگسرای سرو

فرهنگسرای سرو با همکاری بسیج دانش‌آموزی و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 6 برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این ایام برگزار می‌کند، تمرکز بر برنامه‌های کتاب‌محور از جمله اولویت‌های این ایام است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، رویا فتحی، رئیس فرهنگسرای سرو با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، یکی از اهداف مهم این هفته را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد و افزود: ایام دفاع مقدس یادآور فرهنگ ایثار و شهادت است در همین راستا باید برای حفظ و انتقال دستاوردهای دوران دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه فرهنگسرای سرو با همکاری بسیج دانش‌آموزی و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 6  برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این ایام برگزار می‌کند.

فتحی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها، گفت: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس، کاروان دفاع مقدس، نمایشنامه‌خوانی (اقتباس از کتاب ترکش ولگرد نوشته داود امیریان) ویژه دفاع مقدس به همت کانون ویدار، فرهنگسرای سرو، نمایش میدانی، روایتگری، خوانش کتاب تازه‌های نشر با موضوع دفاع مقدس و نمایشگاه کتاب در میان این برنامه‌ها هستند.

وی بیان کرد: همچنین برنامه‌هایی چون نقاشی گروهی دانش‌آموزان با موضوع دفاع مقدس، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، یک گلدان یک شهید‌(اهدای گل به شهروندان)، دیدار با خانواده شهدای ارامنه، نمایشگاه خاکیان افلاکی، غرفه گروه جهادی شهیده صدیقه رودباری و پخت نان و توزیع نان خرمایی و پخت شیرینی و حلوا با همکاری گروه جهادی شهید محمدرضا زارع نیز برگزار خواهد شد.

فتحی همچنین از برگزاری پیاده‌روی خانوادگی با مسابقه‌های متنوع در کانون جهادی شهید محمدرضا زارع خبر داد و گفت: دیدار از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، تقدیر از ایثارگران و خانواده شهدا و ایستگاه صلواتی به نیت شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی این منطقه است.

وی با بیان اینکه سلسله نشست‌های فیلمسرا، سه‌شنبه این هفته به آثار معسود ده‌نمکی اختصاص دارد، یادآور شد: در این برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس، ساعت 10 و 30 دقیقه در سرای محله جمالزاده آثار ده‌نمکی نقد و بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها