سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
برگزاری مسابقه کتابخوانی «امام مهربانی‌ها» در ٢ شهرستان آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی-معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت هفته وحدت مسابقه کتابخوانی «امام مهربانی‌ها» در دو شهرستان ماکو و مهاباد استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

به زگارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام ولی اله کوهی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به نقش وحدت و همگرایی گفت: وحدت اسلامی به خوبی در کشور و منطقه نهادینه و پیاده شده است و  بر اساس توصیه و سفارش قرآن کریم شیعه و سنی برادر دینی هم و جان بر کف دین و قرآن هستند. 

این مسئول افزود: انقلاب اسلامی نتیجه و حاصل وحدت اسلامی است و انقلاب مدیون وحدت بین اقوام و ادیان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی ها آگاهانه و ناآگاهانه برای کسب منافع شخصی خود دنبال تفرقه هستند، گفت: خوشبختانه مردم بدور از هرگونه تفرقه و شیطنت در کنار هم زندگی می‌کنند و با وحدت اسلامی به انقلاب رسیده و با وحدت و همراهی ادامه می‌دهند. 

معاون فرهنگی مرکز انجمن اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: شیعه و سنی در کنارهم معنا پیدا می‌کنند و هیچکدام حذف شدنی نیستند، هفته وحدت بهانه است و ما مسلمانان باید در طول سال وحدت خود را حفظ کنیم. 

حجت‌الاسلام کوهی گفت: دشمنان کشور و برخی نادانان سیاسی در شهرها گاها برای سوء استفاده از مسائل قومی و مذهبی موارد تفرقه‌انگیز را برجسته می‌کنند تا به مقاصد خود برسند ولی خوشبختانه با اتحاد کرد و ترک، سنی و شیعه امروز به این وحدت رسیدیم.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی برگزاری دومین نشست شورای اهل سنت، دیدار ائمه جمعه اهل سنت و شیعه با نماینده ولی فقیه در استان، همایش طلایه داران تقریب، راه اندازی کاروان منادیان وحدت، همایش عفاف و حجاب منطقه‌ای در استان کردستان، برگزاری میزگردهای علمی و محفل انس با قرآن، برگزاری گفتانه‌های تقریبی با اقشار مختلف، برگزاری اختتامیه کلاس های تابستانی مساجد اهل سنت، اعزام روحانیون شیعه و سنی به مناطق مختلف، حمایت مالی از جشن‌های مولودخوانی و مردمی و  راه اندازی کاروان قاریان قرآن کریم با عنوان منادیان وحدت در طول هفته وحدت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

وی افزود: همچنین به‌مناسبت هفته وحدت مسابقه کتابخوانی «امام مهربانی‌ها» در دو شهرستان ماکو و مهاباد استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها