سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
پویش‌های جدید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در راه است

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از پایان پویش کتابخوانی اربعین و آغاز پویش‌های کتابخوانی جدید از مهرماه خبر داد و گفت: پویش‌های جدید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در راه است.

سمیه رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: با پایان ماه صفر و پشت سر گذاشتن ایام اربعین سالار شهیدان، پویش‌های کتابخوانی مربوط به این مناسبت به پایان رسید وبه‌زودی در مهرماه، پویش‌های کتابخوانی جدید ویژۀ کودکان و نوجوانان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر، پویش کتابخوانی با محوریت سه کتاب «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان، «چهل روز عاشقانه» نوشته محمدرضا سنگری و «هنگام باران بود» سروده حبیب نظاری که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند، همزمان با کل کشور در استان بوشهر آغاز شد که در این پویش، کلیۀ اعضاء مراکز ثابت و سیار کانون استان شرکت کردند.

رسولی تأکید کرد: این پویش با هدف تشویق و ترغیب نوجوانان به مطالعه بیشتر کتاب برای رسیدن به شناخت و تعمق در نهضت کربلا انجام شد. کتاب‌‎های انتخاب‌شده برای پویش مذکور، همگی مخصوص رده سنی نوجوان تهیه و چاپ شده‌اند که محتوای آن همخوانی دقیق و ظریفی با واقعه عاشورا و به‌خصوص اربعین دارد.

وی یادآور شد: همخوانی این محتوا با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و ایام برگزاری پویش باعث تأثیرگذارتر شدن محتوای کتاب شد و استقبال خوبی از این کتاب در پویش شکل گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص شیوه‌های برگزاری این پویش توضیح داد: معرفی کتاب‎های نام برده‌‎شده، نقاشی با الهام از محتوای کتاب، نقاشی- خط، تهیه نشریات دیواری، نمایش‌های برگرفته از متن کتاب، جمع‎خوانی کتاب، بلندخوانی و... از شیوه‌های متفاوت اجرای این پویش بود.

رسولی سپس یا اشاره به تداوم پویش‌های کتابخوانی در استان بوشهر تصریح کرد: در نیمه دوم سال نیز با هدف ارتقاء سطح مطالعه و کتابخوانی در بین نوجوانان جامعه، پویش های متعدد دیگری را برگزار خواهیم کرد که از مهرماه پیش رو آغاز خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها