یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
روحانی مسجد روستا واسطه‌ جشنواره مردمی نذر کتاب فارس شد

فارس- روحانی مسجد روستا، واسطه‌ جشنواره مردمی نذر کتاب فارس در روستای کردشول پاساردگاد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، میلاد قربانی، روحانی مسجد روستای کردشول شهرستان پاسارگاد در راستای جشنواره نذر کتاب، بیش از ۱۲۰۰ کتاب به کتابخانه پاسارگاد شهر مادر سلیمان اهدا کرده‌است.
 
این خیّرنیک‌اندیش و روحانی مسجد روستای کردشول که از اعضای قدیمی کتابخانه‌های عمومی است، عنوان کرد: از زمانی که در شهرستان پاسارگاد مستقر شدم، مرتب به کتابخانه‌ها سر می‌زنم. مخصوصا وقتی از کتابخانه پاسارگاد شهر مادرسلیمان بازدید کردم، تعداد کم منابع این کتابخانه به چشم می‌آمد.
 
وی ادامه داد: اهالی روستا، مردم، مسجدی ها را جمع کردیم و با آنها جلسه گذاشتیم. تصمیم بر این شد، مردم هر تعداد کتاب که در منازل دارند و از آن ها استفاده نمی‌کنند به مسجد تحویل دهند و این کتاب‌ها در نهایت به کتابخانه تحویل داده شود. در واقع من واسطه ای شدم بین مردم، کتابها و کتابخانه. تاکنون بیش از ۱۲۰۰ جلد کتاب جمع آوری و به کتابخانه تحویل داده شده است و این نهضت همچنان ادامه دارد.
 
امام جمعه موقت بخش پاسارگاد ضمن اشاره به هدف از این کار، تصریح کرد: وقتی می بینیم که نوجوانان، جوانان و... در کوچه و خیابان مشغول بازی های موبایلی هستند که اکثر این بازی ها باعث ایجاد آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی می شود، بیشتر مشتاق شدیم که با فراهم کردن منابع کتابی و منسجم کردن کتابها در کتابخانه، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را جایگزین مناسبی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کنیم.
 
وی اضافه کرد: امیدوارم همه اعضای خانواده‌ها عضو کتابخانه شوند، به کتابخانه کتاب اهدا کنند و در این جشنواره مردمی سهیم باشند. راه حل  بخشی از مشکلات جامعه با ارتباط با کتاب و کتابخانه حل شدنی است. هر چقدر ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی بیشتر باشد، فرهنگ کتابخوانی ارتقا می یابد و کمک شایانی به حل مشکلات خواهد کرد.
 
به گزارش ایبنا؛ میلاد قربانی، روحانی سطح دو حوزه، روحانی مسجد روستای کردشول، مسئول ستاد نماز جمعه پاسارگاد و امام جمعه موقت بخش پاسارگاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها