شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
توسعه کتابخانه‌های سیار روستاهای زیر ۲۵۰۰ خانوار در همدان

همدان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: توسعه کتابخانه‌های سیار روستاهای زیر ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در دستور کار جدی قرار دارد.

عاطفه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۳۳ متر مربع کتابخانه عمومی در استان همدان افتتاح شده است افزود: برخی از کتابخانه‌های عمومی استان که نیاز به بازسازی و بهسازی داشت با نگاه مثبت مسئولان شهرها انجام شده است.

وی توسعه کتابخانه شهید مطهری فامنین شامل احداث سالن مطالعه ویژه آقایان و بانوان در ۳۳۰ متر مربع و احداث کتابخانه عمومی مهر ماماهان در ۲۶۰ متر مربع را از پروژه‌های کتاب دانست و گفت: احداث کتابخانه عمومی شهید مظاهری و مرکز همایش‌ها و مطالعات کتاب و کتابخوانی استان همدان در یک هزار و ۴۰۸ متر مربع از دیگر اقدامات است.

مدیرکل کتابخانه‌ها عمومی استان همدان با اشاره به افتتاح سالن مطالعه آرمان با همکاری بخش خصوصی به مساحت ۸۸۰ متر مربع و احداث کتابخانه عمومی قلمچی با همکاری بنیاد آموزشی قلمچی خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان و احداث کتابخانه عمومی بینش روستای اشترمل در ۱۳۰ مترمربع با همکاری بانک پاسارگاد از دیگر پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی به بازسازی کتابخانه عمومی فجر شهر صالح آباد در ۲۳۰ مترمربع و بازسازی کتابخانه شهید مدنی به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه استان در ۷۴۵ مترمربع اشاره کرد و افزود: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص دارد که تاکنون بخشی از آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی قائم تویسرکان با ۵۲۰ مترمربع و کتابخانه عمومی شهید مسعودی‌پور با ۲۶۰ مترمربع انجام شده است عنوان کرد: کتابخانه استاندارد درگزین با یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع و کتابخانه استاندارد اسدآباد با یک‌هزار و ۳۸۰ مترمربع از دیگر پروژه های در دست اقدام است.

زارعی با بیان اینکه توسعه کتابخانه حضرت فاطمه(س) شهر آجین با ۲۰۰ مترمربع، تکمیل کتابخانه مرکز اسناد با یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع و کتابخانه روستای کوزره با ۲۰۰ مترمربع در حال ساخت است گفت: کتابخانه روستای دهپیاز با ۱۸۶ متر مربع نیز با همکاری بانک پاسارگاد در حال انجام است.

وی تکمیل سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر تئاتر کتابخانه مرکزی همدان را از پروژه‌های مهم مصوب سفر رئیس جمهور به همدان دانست و یادآور شد: کتابخانه روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با ۱۲۰ مترمربع، کتابخانه عمومی روستای اوزون دره شهرستان کبودراهنگ با ۱۳۰ مترمربع و کتابخانه عمومی استاندارد شهری کبودراهنگ با یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع نیز در حال ساخت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان بیان کرد: توسعه کتابخانه‌های سیار برای روستاهای زیر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در دستور کار جدی کتابخانه‌های عمومی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها