جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
برنامه وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ها/ کمبود فروشگاه‌های بزرگ کتاب در استان‌ها

لرستان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد را توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در حاشیه بهره‌بردازی از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، سیزدهمین مجموعه از کتابخانه‌های مرکزی کشور است که در خرم‌آباد بهره‌برداری شد، بیان کرد: این کتابخانه مجموعه‌ای کم‌نظیر است که به لحاظ زیبایی معماری جزو  مجموعه‌های خاص در کشور محسوب می‌شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی در شهریور سال گذشته افزود: این مجموعه نیاز به بازطراحی و استقرار تجهیزات داشت.
 
وی با بیان اینکه برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌هاست بیان کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مجموعه‌ای همه جانبه است و مجموعه خدماتی که در این کتابخانه ارائه می‌شود تنها معطوف به کتاب نیست و خدمات جانبی بسیاری به ویژه برای کودکان و نوجوان در نظر گرفته شده است. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مشکلات استان‌ها در عرضه کتاب را کمبود فروشگاه‌های بزرگ  دانست و افزود: برای کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز مقرر شد کتاب‌فروشی بزرگی در کنار کتابخانه پیش‌بینی شود. 
 
اسماعیلی یکی از ویژگی‌های کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را در کنار مصلی بودن آن عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث می‌شود با توجه به مجموعه خدمات فرهنگی خوبی که برای کتابخانه پیش‌بینی شده است محوریت حوزه مسجد و مصلی برای فعالیت‌های فرهنگی حفظ شود.
 
اسماعیلی گفت: با توجه به بهره‌برداری از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، مراحل تکمیل فاز دوم نیز به سرعت انجام خواهد شد. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها