شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
امید می‌رود به‌ زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل شود

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به‌مناسبت روز ملی صنعت چاپ نوشت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در میان صنعتگران چاپ کشور امید می‌رود به‌زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل شده و علاوه بر خودکفایی در تولید محصولات، در عرصه‌های بین‌المللی نیز بدرخشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام  به‌مناسبت 11 شهریور‌ماه؛ روز ملی صنعت چاپ که در اختیار ایبنا قرار داده است آورده است:
 
بسمه‌تعالی
 
فرهنگ ایران‌زمین وام‌دار مجاهدت‌های مردان و زنانی است که در طول تاریخ در اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم متحمل مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌ها بوده‌اند تا فرهنگ غنی ایرانی سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان خود منتقل شود.
 
صنعت چاپ ایران عزیز که دارای سابقه‌ای بیش از دویست سال است، بخشی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردان و زنان این زادبوم برای انتشار و ترویج فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین بوده است.
 
یازدهم شهریورماه به پاس زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه جامعه فرهیخته و دلسوز صنعت چاپ، روز ملی این صنعت نام گرفته و بهانه‌ای است برای تقدیر و تشکر از همه فعالان و جهادگران این صنعت تا تلاش‌های فعالان این عرصه جهت اعتلای فرهنگ، هنر و ادب این سرزمین پرگُهر در صفحات تاریخ به نیکی و نیکنامی ماندگار شود.
 
امید است تجربیات نیکان و پیشنیان در بیش از دویست سال گذشته چراغ راهی برای همه دوستان و همکاران و تلاشگران این صنعت جهت بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های موجود در صنف چاپ باشد و شاهد تبلور نشاط و فعالیت نخبگان، کارآفرینان و فعالان این عرصه مهم در راستای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم باشیم.
 
با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در میان صنعتگران چاپ کشور امید می‌رود به زودی ایران به قطب صنعت چاپ منطقه تبدیل شده و علاوه بر خودکفایی در تولید محصولات، در عرصه‌های بین‌المللی نیز بدرخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها