سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
بازدید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از موکب «کتابخانه حسینی»

آذربایجان‌غربی-مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از موکب فرهنگی «کتابخانه حسینی» کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) در ارومیه، مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از موکب فرهنگی «کتابخانه حسینی» کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید گفت: برای دومین سال پیاپی به یاری خدا و عنایت حضرت سیدالشهداء (ع)، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده است.

وی افزود: از پنجم تا پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۲ در ۵ استان آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستا هشت موکب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پنج استان مرزی برپا شده و همکاران ما در این موکب‌ها در مرزهای چذابه، خسروی، مهران، باشماق و تمرچین به ارائه‌ خدمت به زائران مشغول هستند.

این مسئول ادامه داد: تلاش شده با کارهای انجام شدنی و مبتنی بر کارهای علمی و محوریت کتابخانه این فضا شکل بگیرد و با محوریت کتاب و هسته اصلی کتاب، ارتباط و پیوندی مناسبی بین کودکان وموضوع اربعین حسینی ایجاد شود.

به گزارش ایبنا؛ بازدید از موکب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی و موکب مردمی اهل سنت شهرستان پیرانشهر از جمله دیگر برنامه‌
های این بازدید بود.
به منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی، موکب «کتابخانه حسینی» نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از 5 الی 15 شهریورماه، در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین می‌پردازد.

توزیع بسته فرهنگی «توشه راه زائر» شامل کتاب‌های صوتی و کلیپ‌های موضوعی، طرح زیارت به نیابت شهدا، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی، اوریگامی، نمایشگاه کتاب، نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان «پدر مهربان»، عضویت رایگان، اجرای پویش «کتاب دستت چیه؟»، برگزاری نشست ادبی با همکاری محافل ادبی، خاطره‌نویسی، طرح بیعت با شهدا، پویش کتابخوانی «کتاب عشق»، تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در کتابخانه حسینی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها