جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
برنامه «مشق قرآنی» با کتابت سوره فجر برگزار شد

زنجان- سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برنامه «مشق قرآنی» با کتابت سوره فجر برگزار شد.

محسن ربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای توسعه و ترویج معارف دینی و قرآنی و با همراهی مجموعه‌های مرتبط اقدامات خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی انجام شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت کتاب‌های دینی و قرآنی در ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت.

سرپرست گروه قرآن و عترت استان زنجان همچنین به برگزاری چند دوره کتابت قرآن کریم و نهج‌البلاغه در زنجان و سایر شهرستان‌ها با حضور هنرمندان خوشنویس اشاره کرد و گفت: همچنین امروز هم برنامه « مشق قرآنی» با حضور تعدادی از هنرمندان خوشنویس برگزار شد.

ربی گفت: این برنامه با همکاری و همراهی سازمان بسچ هنرمندان با کتابت سوره فجر در قالب خوشنویسی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این برنامه آثار زیبایی از سوی هنرمندان خلق شد بنا داریم که این خوشنویسی‌ها در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار بگیرد.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از تشکیل مجمع حفاظ قرآنی در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های جمع کثیری از حفاظ و علاقه مندان به حفظ آیات الهی در استان زنجان و حضور اساتید بین‌المللی در این رشته، تصمیم بر آن شد تا برای ساماندهی امور این جمع، تشکلی به نام مجمع حفاظ استان شکل گرفته واز قبل آن پیگیری امورات و برگزاری محافل آنها رسمیت پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این مجمع تاکنون فعالیت‌های خوبی از خود ارائه کرده است، گفت: علاقه مندان به این رشته قرآنی محل مستقل و مشخصی را برای مراجعات خود داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها