پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
دهمین کنگره سراسری شعر با عنوان افق‌های روشن در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: دهمین کنگره سراسری شعر با عنوان «افق‌های روشن» برگزار می‌شود.

ابراهیم رستمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دهمین کنگره سراسری شعر با عنوان «افق‌های روشن» در بخش شعر سنتی، شعر نو و نیمایی، ترانه و سرود، زبان و گویش بومی و محلی ( ترکی) برگزار می‎‌شود.

وی تصریح کرد: محورهای این کنگره سراسری شامل سبک زندگی ایرانی اسلامی، سرزمین مادری، فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، مسئله‌های اجتماعی، مقاومت و پایداری ملی و جهانی و جهاد تبیین است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: خانواده، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و پوشش، ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وطن، وفاق و وحدت و امنیت ملی، زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و فرهنگی و هنرمندان شهید، معیشت، اقتصاد، ناهنجاری‌ها، نارسائی‌ها، تک فرزندی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، جهاد تبیین و توجه به رسالت روشنگری جامعه از موضوعاتی است که شاعران می‌توانند در قالب آن اثر ارسال کنند.

رستمخانی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا 31 شهریور است، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به سازمان بسیج هنرمندان واقع در فرهنگسرای امام خمینی (ره) تحویل دهند.

وی به برخی از مقررات جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اشعار ارسالی نباید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک چاپ شده باشد و اشعار حتما باید به صورت تایپی به جشنواره ارسال شود.

رستمخانی همچنین از انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئار بسیج (سودای عشق) خبر داد و افزود: بخش‌های جشنواره شامل نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی و نمایشنامه نویسی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت:  انقلابی بودن و مدیریت جهادی، فرهنگ و تفکر بسیجی، جوانان و زنان در انقلاب اسلامی، رسانه‌ها و فضای مجازی (تهدیدها و فرصت‌ها)، جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف، تهدیدها و اقدامات دشمنان داخلی و خارجی بویژه استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم، مقاومت جهانی در برابر استکبار، به ویژه در فلسطین، یمن، سوریه، عراق، نیجریه، بوسنی از محورهای این جشنواره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها