دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی هستند/ صدرزاده دست‌پرورده مکتب انقلاب

قم - رئیس جمهور با بیان اینکه روشنفکران ما شهدا هستند، عنوان کرد: شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» و «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در مسجد مقدس جمکران گفت: روز مسجد در مکان قدسی مسجد مقدس جمکران و پاسداشت ایثار و شهادت و تکریم از خادمان مساجد مناسبتی‌هایی است که مجلس را نورانی کرده است.
  
وی افزود: نام مقدس ولیعصر (عج) که دل‌ها برای نام او می‌تپد به اعمال جهت می‌بخشد و به زندگی امید می‌دهد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت اعتقاد به نبوت، معاد و امامت است تصریح کرد: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به عدل است چون او همه عالم را پر از عدل خواهد کرد. اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد است چون معاد و فرج برای عدالت‌گستری است و اعتقاد به مهدویت اعتقاد به امامت است چراکه او خاتم انبیا و معصومین است.
 
وی تأکید کرد: آثار عملی باور به امام زمان(عج) این است که کسی که به ایشان باور دارد در راستای امربه‌معروف گام خواهد برداشت. او در راستای گسترش معروف‌ها و باورها در جامعه و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها در جامعه بشری اقدام می‌کند.
 
رئیسی اعتقاد به مهدویت را مایه مبارزه با ظلم توصیف کرد و گفت: انسان معتقد به مهدویت در راستای از بین بردن تبعیض‌ها، ظلم‌ها و فسادها در زندگی بشریت تلاش می‌کند و هر گامی که بر می‌دارد در راستای زمینه‌سازی ظهور است.
 
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخلاف اعتقادی که برخی از صاحبان ادیان دارند، ما معتقد به موعودی هستیم که میان ما وجود دارد و همه عوالم هستی تحت نظارت اوست.
 
رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: امروز جامعه معتقد به امام عصر تلاش می‌کند در جامعه عدل و صلاح باشد اما نظام سلطه به دنبال آن است که جوامع بشری را در جهل نگه دارد تا جوامع بشری اهل اقدام و تحلیل نباشند و دست مقاومت از مقاومت بردارند.
 

وی افزود: دشمنان با استفاده از قدرت‌های نظامی، رسانه، علم و فناوری تلاش می‌کنند در عالم یکه‌تازی کنند اما آنچه که در مقابل خودشان می‌بینند معتقدین به دین و ارزش‌های الهی هستند. بنابراین تلاش کردند گروه‌هایی مثل داعش و گروه‌های تکفیری را مسلح کنند و  آن‌ها را به جان جوامع اسلامی بیندازند.
 
حجت‌الاسلام رئیسی با تبیین کارکردهای مسجد، ادامه داد: مساجد خانه‌های خدا بر روی زمین است. مسجد علاوه بر اینکه جایگاه عبادت و بندگی خداست، محل اجتماع مسلمانان و گردهم آمدن معتقدین به خداست. مسجد محل انسان سازی و کادرسازی است.
 
۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، تربیت یافتگان مسجد هستند

وی تشکیل هسته‌های مقاومت را یکی دیگر از کارکردهای مسجد ذکر کرد و و بیان اینکه ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، تربیت یافتگان مسجد و هیئت‌های مذهبی هستند، گفت: کارکردهای دیگر مسجد شامل ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی است. جایگاه و پایگاه انسان‌ساز مسجد به عنوان کانون عبادت و بندگی خدا، کانون مسئولیت پذیری و همکاری‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: نقش مساجد در دوران کرونا برای گره‌گشایی از مسائل مردم با اهمیت بود و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مردم متدین وارد صحنه شدند و خدمات گسترده‌ای ارائه کردند.
 
وی با پرداختن به سلوک شهید مصطفی صدرزاده، عنوان کرد: شهید صدرزاده یکی از دست پروردگان مکتب انقلاب است. نسل جوان ما باید با چهره‌هایی آشنا شوند که انسان را به خدا، استقلال فکری و ایستادگی در برابر دشمن دعوت کنند.
 
رئیسی بیان کرد: یکی از افرادی که چهره نورانی، فکر و اندیشه بلند، تقوا و اقدامات به موقع، مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری او برای جوانان می‌تواند به عنوان الگو معرفی شود، شهید صدرزاده است.
 
دشمن به دنبال جنگ ترکیبی است

وی تأکید کرد: شهید صدرزاده‌ها روشنفکران واقعی هستند نه آن کسانی که مردم را با قلمشان به فرهنگ غرب هدایت می‌کنند. روشنفکران ما شهدا هستند. آنها هم اندیشه کردند، هم عمل کردند و هم چهره شدند.
 
رئیس جمهور مقاومت در برابر دشمنان را مورد توجه قرار داد و گفت: هر جا که عرصه ایستادگی، شجاعت و ظلم ستیزی است، پیروزی جریان حزب‌الله قطعی و حتمی خواهد بود. اهل مسجد و هیئت برای موفقیت مسئولین دست به دعا بر‌می‌دارند و برای ایستادگی و خطر کردن و اجرای عدالت آمادگی دارند.
 
وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما سنگین است و مساجد و دولتمردان با اقدام و عمل خود امید در جامعه ایجاد کنند، تأکید کرد: دشمن به دنبال جنگ ترکیبی است و سعی می‌کند یأس را در جامعه حکمفرما کند. لذا وظیفه ما این است که به راهبرد مهمی که رهبری معظم انقلاب در مورد تقویت ایمان و امید اشاره کردند توجه جدی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها