یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام برگزار شد

ایلام -مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت:مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در امامزاده علی(ع) شهر صالح آباد در هشت رشته قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی اظهار کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی به مدت ۲ روز در دو بخش خواهران و برادران در صحن مطهر امامزاده علی صالح(ع) برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآن کریم ۶۵۰ شرکت کننده از سراسر استان در هشت رشته قرآنی حضور داشتند، افزود: در نهایت ۵۱ شرکت کننده خواهر و برادر در رشته های مختلف قرآنی به مرحله استانی راه یافتند که در روزهای ۲۸ و ۲۹ مردادماه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
حجت‌الاسلام عزیزی یادآور شد: در مرحله شهرستانی ۲۷۸ نفر شامل ۱۷۸ خواهر و ۱۰۰ برادر در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی در رده سنی بالای ۱۸ سال خواهران و برادران به رقابت پرداختند.
 
وی تصریح کرد: همچنین ۳۲۷ نفر شامل ۵۵ برادر و ۲۷۲ خواهر نیز در رشته‌های بخش معارفی عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه‌سجادیه در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: این دوره از در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام عزیزی یادآور شد:چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان ایلام با حضور نخبگان قرآنی، اساتید و داوران کشوری این استان داوری می‌شود.
 
بر پایه این خبر، نفرت برتر این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی به مسابقات کشوری که مهرماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار خواهدشد اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها