دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
اجرای طرح توزیع کتاب با موضوع شهدا در مناطق محروم زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در قالب یک طرح حمایتی، کتاب‌های نگارش شده با موضوع ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید خریداری شده و در مناطق محروم و روستایی اجرا می‌شود.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: استان زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل 3 هزار و 535 شهید و بیش از 580 آزاده دارد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس به عنوان خط شکن حضور داشته و در دفاع از کشور نقش بسزایی داشتند، اضافه کرد: حضور هریک از رزمندگان در جبهه و خاطراتی که داشتند، گنجینه ارزشمندی برای نسل جوان است که از رشادت‌ها و ایثار آن بیاموزند و درس بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه امروز واقعیت این است که نسل سوم ما از حقایق جنگ، اهداف و انگیزه های اصلی دفاع مقدس اطلاعات کمی دارند، افزود: حفظ و ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس در جامعه به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و نرم افزاری دشمن، بسیار مؤثر است؛ به ویژه اینکه غنای این فرهنگ موجب می شود که بسیاری از نوجوانان و جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان مصوب بمانند.

برزگر با اشاره به اینکه در راستای مقابله با همین تهاجم فرهنگی هر سال تعدادی کتاب با محوریت ایثار و شهادت شامل خاطرات، دست نوشته‌ها، جزئیات مربوط به عملیات‌ها در استان نگارش شده و به چاپ می‌رسد، اضافه کرد: با توجه به این نسل جوان در مناطق محروم از داشتن این کتاب‌های محروم است، تصمیم بر این شد که طرح توزیع کتاب‌های موضوعی ایثار و شهادت در زنجان اجرا شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: بر همین اساس در قالب یک طرح حمایتی کتاب‌های نگارش شده با موضوع ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید خریداری شده و در مناطق محروم و روستایی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع این کتاب‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: البته در مناسبت‌های حساس همانند هفته دفاع مقدس و سالروز بازگشت آزادگان این اقدامات پررنگ‌تر از سایر روزها انجام خواهد شد.

برزگر با بیان اینکه دو سال قبل همزمان با کنگره بزرگ شهدا بیش از 100 جلد کتاب با موضوع شهدا در استان زنجان تألیف شد، افزود: معتقدیم نگارش کتاب به خودی خود تاثیرگذار نبوده و باید زمینه آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس فراهم شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها