چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
خانواده شبیه یک کیک خوشمزه است

کتاب کودک «خانواده شبیه کیک است» داستانی با رویکرد خانوادگی و احساس تعلق به خانواده، نوشته شونا آینز با ترجمه احمد تصویری است که انتشارات مهرسا منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خانواده شبیه کیک است» به قلم شونا آینز است که کودکان ۵ تا ۸ سال را به‌شکل غیرمستقیم با مفهوم خانواده و احساس تعلق به آن آشنا می‌کند. شونا آینز در کتاب «خانواده شبیه کیک است» داستان جذابی را درباره‌ خانواده، عشق و دوست‌داشتن و اهمیت آن روایت می‌کند.
 
شما می‌دانید خانواده یعنی چه؟ یا اینکه آدم‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا آنها را یک خانواده بدانیم؟ کتاب «خانواده شبیه کیک است» داستانی است که خانواده را شبیه به یک کیک خوشمزه می‌داند! راستی این را می‌دانید که شما هم یک قطعه از این کیک هستید؟ هیجان‌انگیز است، نه؟ این کتاب از جمله آثار راه‌یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده است.
 
خانواده چیست؟ این اولین سؤالی است که شاید با دیدن این کتاب از خودتان بپرسید یا از شباهت میان آن با یک کیک خامه‌ای خوشمزه تعجب کنید؛ اما عجله نکنید. شونا آینز در کتاب «خانواده شبیه کیک است» یک داستان خوشمزه، خوش‌عطر و بو و البته پر از عشق و دوست‌داشتن را برایتان تعریف می‌کند.
 
اگر قرار باشد خانواده را شبیه به یک کیک بدانیم، هرکسی باید یک بخش از خوشمزگی آن را کامل کند. مثلا بابا، اسفنج کیک است و آنقدر بزرگ و قوی است که هر آنچه را درون کیک می‌گذارید، نگه می‌دارد یا مادر خامه رنگی‌رنگی و لطیف روی آن است که همه را با مهربانی در آغوشش می‌گیرد و طعم خوشمزه کیک را کامل می‌کند. با این‌ حساب احتمالا شما و خواهر و برادرهایتان توت‌فرنگی، گردو و موز یا پودر قهوه‌ای هستید که جذابیت و خوشمزگی کیک را ایجاد می‌کند! پس همه‌ شما جزئی از یک مجموعه بزرگ هستید که همدیگر را کامل می‌کنید، در کنار هم معنادار می‌شوید و مهم‌تر از همه یکدیگر را دوست دارید! حالا اگر دوست دارید بدانید نقش شما در طعم و رنگ این کیک خوشمزه چیست، باید این داستان خوشمزه را بخوانید.
 
شونا آینز در این اثر با نگاهی ملایم و آموزنده، از دیدگاه روان‌شناختی به روابط اعضای خانواده توجه نشان داده و زمینه بیان احساسات و مشکلات کودک را در فضای خانواده در معرض بحث و گفت‌و‌گو گذاشته است. بی‌شک خواندن این کتاب با راهنمایی والدین یا مربیان دلسوز، می‌تواند در رشد عاطفی کودک، افزایش شناخت و بهبود حس او به مفهوم خانواده مؤثر باشد.
 
شونا آینز، متخصص روان‌شناسی بالینی است و تاکنون توانسته به کودکانی که در شرایط دشوار قرار دارند، کمک کند. او سال‌هاست که در این زمینه فعالیت دارد و جزو روان‌شناسان موفق شناخته می‌شود. از دیگر کتاب‌های او باید به «مغز شبیه باغ است»، «تو فقط شبیه خودت هستی»، «دوستی شبیه الاکلنگ است»، «نگرانی شبیه ابر است» و... اشاره کرد.
 
برشی از متن کتاب:
«خانواده پر است از عشق و همراهی و کمک. بزرگ‌شدن در خانواده شبیه درست‌کردن یک کیک هیجان‌انگیز است. کیک‌ها اندازه، طعم و رنگ و بوهای مختلفی دارند. هر کیک از مواد مختلفی درست می‌شود. این بخش‌ها به دقت با هم مخلوط می‌شوند تا آخر سر، یک کیک جانانه از آب دربیاید. خانواده شبیه کیک است.».
 
انتشارات مهرسا کتاب «خانواده شبیه کیک است» نوشته شونا آینز با تصویرگری ایریس آگوچ را با ترجمه احمد تصویری در ۳۲ صفحه مصور و به بهای ۳۲ هزار تومان برای گروه سنی ۵ تا ۸ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها