سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
احداث دارالقرآن‌های روستایی در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برنامه‌های این اداره کل در توسعه فعالیت‌های قرآنی احداث دارالقرآن‌های روستایی است، گفت: تاسیس این مراکز گامی در راستای توسعه و ترویج قرآن و نشر معارف اهل بیت (ع) است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان که بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی دنبال می‌شود، توجه ویژه به برنامه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به رونق گرفتن جلسات قرآنی به ویژه در ایام خاص همانند ماه رمضان و اعیاد مذهبی بیان کرد: خوشبختانه محافل قرآنی در استان رونق گرفته و استقبال از برگزاری آن هم مطلوب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی قرآن در زنجان همزمان با ماه رمضان افزود: به دنبال افزایش چنین رویدادهای قرآنی هستیم.

حسنی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل در توسعه فعالیت‌های قرآنی احداث دارالقرآن‌های روستایی است، تصریح کرد: تاسیس این مراکز گامی در راستای توسعه و ترویج قرآن و نشر معارف اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس و توسعه این مراکز موجب شناسایی استعدادهای مناطق محروم و رشد آنها در حوزه قرآنی خواهد شد، اضافه کرد: ادامه این روند قطعا تضمین تولید نیروی انسانی متعهد در همه سطوح و بخش‌های مورد نیاز کشور را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در گذشته نیز خردسالان در سنین کم و از مناطق روستایی موفق به حفظ قرآن کریم شدند، افزود: در تلاش هستیم که این روند ادامه یافته و بهتر از قبل انجام شود.

حسنی همچنین به بحث پیگیری این اداره کل در حوزه بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: فعالان قرآنی زنجان که در مراحل قبلی به منظور بهره‌مندی از مزایای صندوق بیمه هنر موفق به ثبت نام نشده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه حمد تسبت به بارگذاری مدارک و ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در صورت تکمیل بودن مدارک متقاضیان در سامانه، گواهی عضویت آنها در پایان هر فصل صادر خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها