دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
ماه فرهنگی زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در راستای تبادل فرهنگی بین استان‌ها، ماه فرهنگی زنجان برگزار می‌شود.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: از ابتدای سال جاری برنامه‌های فرهنگی استان بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه چند برنامه مهم استانی در قالب نقشه مهندسی فرهنگی اجرا شده است، اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی برای ماه فرهنگی استان انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های موجود با رویکرد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی، خود را در مقوله‌های مختلف زندگی مردم به نمایش گذاشته و تأثیر مستقیم بر هویت فرهنگی جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: افزایش نشاط و خلاقیت اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی، معرفی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله، آداب و رسوم، آثار تاریخی، هویت دینی و فرهنگی، پوشش و مناسبت‌های ویژه، معرفی مشاهیر و نخبگان استان از دیگر رویکردهای برگزاری این برنامه فرهنگی است.

حسنی با بیان اینکه در قالب اجرای ماه فرهنگی از مشارکت همه استان‌ها استفاده خواهد شد، اضافه کرد: با اجرای این برنامه تبادل فرهنگی بین همه استان‌ها شکل خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در این ماه تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی هر شهر استان زنجان معرفی می‌شود تا  زمینه‌ای برای توسعه فرهنگ و هنر در حوزه‌های مختلف باشد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره ترک زبانان کشور خبر داد و گفت: این جشنواره بخش اصلی شامل هنرهای بومی و آیینی سنتی براساس قصه‌ها و حکایت‌های ترکی و بازی‌های کهن بومی محلی و آیین‌های ترکی است و بخش جنبی هم شامل قصه‌‎های اساطیری و نقالی و پرده‌خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها