یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان

همدان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان ویژه کنگره هشت هزار شهید استان همدان خبر داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، از برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای استان همدان ویژه کنگره هشت هزار شهید استان خبر داد و اظهار کرد: تیرماه امسال پس از ۲۵ سال فعالیت قصه‌گویی ایرانی در کانون پرورش فکری به ثبت ملی رسید که این هنر از فعالیت‌های اصلی کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد با برپایی مسابقه قصه‌گویی، شهدای استان را به صورت ویژه و هنرمندانه به جامعه هدف خود که کودکان و نوجوانان هستند، معرفی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: قصه‌گویی یک هنر و یک بیان هنرمندانه است که همین بیان هنرمندانه باعث می‌شود صحنه‌های قصه‌گویی در فکر مخاطب شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در قصه، شخصیت‌ها و حوادث وجود دارند، خاطرنشان کرد: قصه هم قابل گفتن و هم قابل شنیدن است و این بهترین موقعیت برای درک کودک و نوجوان از حوادثی چون جنگ، جهاد، شهادت و ایثار است که خودش در آن وجود نداشته است.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه قصه‌گویی به نقش کودکان و نوجوانان رنگ می‌دهند، عنوان کرد: قصه‌گویی باعث می‌شود مخاطب به دنبال کشف آن برود و این عامل، سبب ماندگاری تصویرهای قصه در ذهن شنونده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: مسابقه قصه‌گویی در کنگره فرصتی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند که به زندگی شهدای استان بپردازند و با زبان قصه آن‌ها را به گروه‌های همسالان خود و دیگر افراد جامعه با زبانی شیرین‌تر و گویاتر معرفی کنند.

وی بیان کرد: کمیته کودک و نوجوان کنگره هشت هزار شهید فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۴۰۱ شروع و با استفاده از ابزار ادبیات و هنر در همه رشته‌ها به ویژه نقاشی، خوشنویسی، نماهنگ و پادکست به معرفی شهدای استان همدان پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها