چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
برگزاری سلسله جلسات جستارنویسی ویژه مربیان کانون پرورش فکری در زنجان

زنجان- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری سلسله جلسات جستارنویسی ویژه مربیان کانون پرورش فکری در زنجان خبر داد و گفت: جستار به عنوان یک سبک ویژه‌ در نوشتن و خواندن است که خواننده می‌تواند در مدت زمان کوتاهی و تمرکز آسان‌تر و سریع‌تر با یک ‌موضوع ارتباط برقرار کند.

شیدا اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ارتقای سطح آموزشی کارشناسان و مربیان و نویسندگانی که با کانون پرورش فکری همکاری دارند، سیر مطالعاتی دانش افزایی در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نشست‌های ادبی مباحث کتاب‌های مطالعه شده توسط کارشناسان مطرح می‌شود، اضافه کرد: در این نشست‌ها مربیان ادبی استان با انواع جستار به ویژه جستار روایی، عناصر جستار، خاطره‌پردازی و تفاوت‌های آن با جستار نویسی، فواید نوشتن آشنا می‌شوند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه جستارنویسی، سبکی از نگارش است که از داستان‌نویسی، مقاله‌نویسی و نوشتن کتاب‌های جامع درباره‌ یک موضوع مشخص جداست، افزود: جستار به عنوان یک سبک ویژه‌ در نوشتن و خواندن است که خواننده می‌تواند در مدت زمان کوتاهی و تمرکز آسان‌تر و سریع‌تر با یک ‌موضوع ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: همچنین خواندن جستار، سبک ویژه‌ای از خواندن است که ویژه افرادی است که  با خواندن طولانی و متمرکز درباره‌ یک موضوع، آمادگی ندارند.

اردبیلی با اشاره به اینکه در هر جلسه از جلسات جستارنویسی یک کتاب ویژه مورد بحث و مطالعه قرار می‌گیرد، گفت: در جلسه آخری که با عنوان جستارنویسی برگزار شد، کتاب قصه‌جو ۲ «برگزیده جستارهای بخش علمی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی» مرور شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از دیگر برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری استان زنجان را ویژه برنامه «کتابنوش» اعلام کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه آشنایی با شیوه‌های نقد صحیح، ارتقای مهارت‌های نقد و روش‌های ارائه نقد است.

وی تصریح کرد: نقد کتاب‌های مناسب ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان توسط مربیان ادبی، دعوت از میهمان شاعر یا نویسنده و آشنا به حوزه نقد، آموزش روش‌های نقد به اعضا از جمله برنامه‌های جانبی است که در ویژه برنامه « کتابنوش» اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها