سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کتابخانه عمومی اسلام آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان زنجان با اشاره به سیاست این اداره کل در ساخت کتابخانه در مناطق محروم گفت: کتابخانه عمومی اسلام آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود.

محمدرضاخانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امروزه خدمات کتابخانه‌های عمومی مبتنی بر نیاز مخاطبین شده و با آن تناسب زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات کتابخانه‌های عمومی قریب به 60 مورد است، اضافه کرد: معتقدیم که  کتابخانه باید یک مرکز پویا باشد و تنها یکی از خدمات آن فضای قرائت خانه و امانت دهی کتاب باشد که در این حوزه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با سایر ادارات دوره‌های آموزشی متعددی در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود، افزود: نکته جالب این است که استقبال از این برنامه‌های جانبی بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها ویژه گروه‌های سنی مختلف است، اضافه کرد: حتی برخی از این دوره‌ها تسهیل کننده امر اشتغال برای مراجعین است چرا که به صورت آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی ساخت کتابخانه در مناطق محروم برای بهره‎‌مندی بیشتر ساکنین این مناطق است، افزود: در همین راستا کتابخانه عمومی اسلام‌آباد در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه در منطقه آسیب‌پذیر و محروم شهر زنجان قرار گرفته است، اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این کتابخانه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق باشیم.

کتابخانه عمومی اسلام آباد در قالب «سرای محله»  در زمینی به مساحت 370 متر مربع و با زیربنای 350 متر مربعی طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها