سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
برنامه قرآنی «باران وحی» در خراسان شمالی آغاز شد

خراسان شمالی- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ششمین برنامه فرهنگی، هنری «باران وحی» با رویکرد قرآنی به صورت غیر حضوری در سطح استان آغاز شد.

مجید الهی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: ششمین جشنواره قرآن و عترت
«باران وحی» با رویکرد قرآنی و همزمان با سراسر کشور در بین خانواده‌های مددجویان تحت حمایت آغاز شد.
 
وی با اشاره به اهداف جشنواره بیان کرد: برنامه قرآنی «باران وحی» با هدف شناسایی، توانمند‌سازی، بهسازی و ارتقای دانش هنری و قرآنی مددجویان و جامعه هدف برگزار می‌شود.
 
الهی‌راد خاطر نشان کرد: جشنواره در سه سبد آوایی، مفاهیم و هنری و در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: سبد آوایی در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی، اذان، صحت و قرائت نماز، دعا خوانی و مداحی است و سبد مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و سبد هنری شامل رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی است.
 
الهی‌راد با بیان تعداد عناوین کسب شده توسط مددجویان در دوره‌ قبل خاطر نشان کرد: کسب ۲۵ رتبه کشوری و ۹۵ رتبه برتر استانی، توسط مددجویان خراسان شمالی در جشنواره باران وحی سال گذشته، نشان از توانمندی این خانواده بزرگ است.

وی گفت: زمان ثبت‌نام و ارسال آثار از ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ (هم زمان با ایام با عظمت ماه مبارک ذی الحجه) شروع شده و در ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه داوری آثار مرحله استانی هم‌زمان با ارسال آثار آغاز و تا پایان شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پس از پایان داوری تمام استان‌ها، آثار بررسی و مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.
 
الهی‌راد با بیان اینکه این جشنواره به‌صورت دومرحله‌ای (استانی و ملی) و کاملاً غیرحضوری برگزار می‌شود؛ افزود: شرکت در جشنواره از طریق ورود به سامانه هم‌گروه، از طریق سامانه سها بوده به آدرس در دسترس کلیه مددجویان قرار دارد.
 
وی در پایان گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره به واحد فرهنگی دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها