شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

زنجان- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس که شامل کتابخانه نیز هست، هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس، مجموعه ارزشمندی است که در صورت افتتاح اغلب اسناد و کتاب‌های مربوط به شهدا در این محل به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول این موزه شامل اسناد جمع آوری شده و کتابخانه با مجموعه‌ای از آثار تالیفی در خصوص جبهه و جنگ، فیلم، دفترچه خاطرات شهدا و کتاب در وسعت ۶ هکتار در دست ساخت است، اضافه کرد: این بخش از موزه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه طبق آمار 150 هزار سند از 66 هزار رزمنده و 3 هزار و 535 شهید برای نمایش در این موزه گردآوری شده است، افزود: این آثار که شامل دفترچه خاطرات، کتاب، دست نوشته، سند، وصیت نامه، پلاک و ... است در موزه نگهداری خواهد شد.

موسوی با تأکید بر اهتمام بیشتر مسئولان در افتتاح این باغ موزه فرهنگی بیان کرد: با اینکه در سفر ریاست‌ جمهوری به زنجان 30 میلیارد تومان برای تکمیل این مجموعه در نظر گرفته شده اما تاکنون ریالی از این بودجه محقق نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: بر اساس مصوبات سفر سازمان برنامه و بودجه 20 میلیارد تومان از محل منابع کشوری و 10 میلیارد تومان از محل منابع استانی باید به این پروژه اختصاص دهد اما این اتفاق رخ نداده است.

وی با تأکید بر اینکه استان زنجان جزو معدود استان‌هایی است که باغ موزه آن تکمیل نشده است، اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان استانی اهتمام بیشتری در ساخت این موزه داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها