پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
سلسله نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» آغاز شد

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به مناسبت ماه محرم سلسله نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» آغاز شد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم نشست‌های عمومی کتابخانه‌ها تعطیل و نشست‌های مناسبتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» اضافه کرد: این برنامه یکم تا دهم محرم ساعت 17 و 30 دقیقه در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه این نشست با حضور قربان ولیئی (ادیب، شاعر و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان) در حال برگزاری است، افزود: این نشست به صورت زنده در بستر اسکای روم برگزار خواهد شد و حضور تمام علاقه‌مندان به شعر آیینی و حماسی و عاشقان اباعبداللّه ‌الحسین (ع) در این جلسات آزاد است.

رحمانی‌زاده اضافه کرد: گنجینه الاسرار یا گنجینه اسرار جان، منظومه‌ای از شاعر بزرگ آیینی‌سرا، عمان سامانی با موضوع عاشورا و کربلا است که به کوشش سیدمحمد سادات اخوی گرد آمده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت ماه محرم ویژه برنامه «عصری با شعر» نیز در کتابخانه عمومی سلطانیه برگزار شد، افزود: این برنامه با حضور حاج جواد رسولی (مداح و شاهر اهل بیت) و جمعی از شاعران عرصه شعر آیینی استان زنجان برگزار شد که این نشست به تناسب ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در سایر شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه هریک از کتابخانه‌های عمومی به تناسب امکانات و فضایی که در اختیار دارند، میزبان محافل فرهنگی، هنری و مهارتی هستند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از این هفته برگزاری محافل قرآنی « نسیم وحی» در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) آغاز شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این محفل  آشنایی و بهره‌گیری از معارف اصیل اسلامی-قرآنی و تفکر و تدبر در آیات الهی است.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی در کتابخانه های استان برپا می شود، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، ایستگاه نقاشی و حسینیه کتاب، مقتل خوانی و حدیث خوانی و شعرخوانی از جمله دیگر برنامه‌های ماه محرم است.

رحمانی‌زاده تصریح کرد: سیاه‌پوش کردن فضای کتابخانه‌های عمومی، نمایش كتاب‌های مرتبط با مناسبت محرم و زندگی و سیرت امام حسین(ع) و اهل بیت در كتابخانه‌های تابعه تحت عنوان با عنوان بوی سیب و سیاهپوش كردن كتابخانه و استفاده از تصاویر و پوسترهای و احادیث موضوعی مرتبط با ایام محرم نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه محرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها