دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
فعالیت مجدد کارخانه کاغذ دیبای شوشتر از شنبه آغاز شد

خوزستان -مدیر عامل شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر گفت: پس از چند روز تعطیلی و اعتصاب کارکنان کارخانه کاغذسازی دیبای شوشتر، از روز شنبه هشتم اردیبهشت مجدد خط تولید این کارخانه فعالیت خود را آغاز کرد.

علی محمد اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه کارخانه کاغذسازی دیبای شوشتر از شنبه ۸ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد، است، اظهار کرد: پس از توقف تولید و تعطیلی سال گذشته با اصرار مسئولان محترم استان و شهرستان و پیگیری خانواده های محترم کارگران، کارخانه راه‌اندازی شد؛ اما وعده‌های تسهیلات به کارخانه محقق نشد، و بر همین اساس نتوانستیم حقوق اسفند و عیدی کارکنان را به موقع پرداخت کنیم.

اسفندیاری با بیان اینکه کارکنان کاغذ دیبای شوشتر از ۴ اردیبهشت ماه خط تولید را متوقف کردند، عنوان کرد: طی چند نشست با کارگران و تبیین شرایط به‌وجود آمده علت مشکلات برای همکاران توضیح داده شد که لازم است از همراهی و همدلی کارگران تشکر ویژه داشته باشم.
وی گفت: به واسطه همراهی مجموعه تلاش کردیم حقوق اسفندماه کارکنان را پرداخت کنیم، اما عیدی و حقوق فروردین همچنان معوقه مانده است که ان‌شاءالله با تلاش همگی پرداخت خواهد شد.
وی ضمن درخواست از مسئولان در اجرای حمایت از این شرکت و کمک به چرخه تولید کارخانه دیبای شوشتر، عنوان کرد: متأسفانه وعده‌های مطرح شده در سال گذشته برای کمک به راه اندازی این کارخانه محقق نشد و مشکلات اخیر نیز متاثر از عدم تحقق آن موارد است.
وی ادامه داد: ما کماکان دست یاری خود را برای ادامه خط تولید کارخانه، به سوی همه مسئولان محترم استانی و کشوری می‌گشاییم و امید داریم در سایه درایت همکاران مشکلات به زودی مرتفع شوند.
مدیر عامل شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر پیش‌بینی تولید کاغذ سال ۱۴۰۳ این کارخانه تصریح کرد: اگر چه هزینه‌های مولفه‌های تولید و مواد اولیه افزایش پیدا کرده است، اما براساس تعهدی که از سال گذشته برای تولید کاغذ کتاب‌های درسی با آموزش و پرورش داشتیم، همچنان این تعهد را با همان تعرفه قبلی انجام می‌دهیم ولی امید تسریع پرداخت از سوی شرکت‌های مرتبط با چاپ کتاب‌های درسی را داریم.
وی افزود: اولویت اول سال ۱۴۰۳ تأمین نیاز تعهدات به حوزه چاپ ونشر و به ویژه کتاب‌های درسی است اما ظرفیت مازاد را به محصولاتی که سوددهی برای کارخانه دارند و کمک به ادامه استمرار تولید می کنند، اختصاص می‌دهیم.
به گزارش ایبنا، کارخانه صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر یکی از معدود تولیدکنندگان کاغذ ۱۰۰ درصد طبیعی و قابل بازگشت به طبیعت در دنیا است و محصولاتی مانند کاغذ سفید، کاغذ کرافت، کاغذ چاپ و تحریر و خمیر کاغذ را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. این کارخانه محصول کاغذ خود را با استفاده از خمیر کاغذ حاصل از تفاله نیشکر (باگاس) و بدون نیاز به قطع درختان و تخریب محیط زیست تولید می‌کند. باوجوداین، برخی از ناشران برای استفاده از کاغذهای تولیدی این کارخانه به علت مسئله کیفیت کاغذها، دچار تردید هستند و ارتقای کیفیت کاغذهای تولیدی این کارخانه نیز ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها