چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
ارزیابی دستگاه‌های اجرایی زنجان در بحث عملیاتی کردن نقشه مهندسی فرهنگی

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه عملیاتی کردن نقشه مهندسی فرهنگی یک تیم سه نفره از سازمان مدیریت، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل امور اجتماعی عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این نقشه در قالب کتابچه‌ای در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، افزود: نقشه مهندسی فرهنگی استان مبنای ارزیابی و سنجش فعالیت‌های دستگاه‌ها در این بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه به دستگاه‌های فرهنگی تأکید شده است که همه برنامه‌ها باید بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی باشد، اضافه کرد: نحوه فعالیت دستگاه‌ها بر اساس برش استانی ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس راهبردهای تعیین شده در این برنامه فرهنگی چند رویداد مهم نیز در استان اجرا شده و یا در حال برنامه‌ریزی برای اجراست، گفت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس در قالب همین برنامه اجرا و آئین سنتی آذری زبانان نیز در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

حسنی افزود: برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه عملیاتی کردن نقشه مهندسی فرهنگی یک تیم سه نفره از سازمان مدیریت، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل امور اجتماعی عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی مسئله کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی، کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است که ارزیابی دستگاه‌ها نیز بر اساس همین مسائل انجام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها