یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
نخستین واقف قرآنی زنجان درگذشت

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: واقف ساختمان جامعه‌القرآن کریم و نخستین واقف قرآنی زنجان درگذشت.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: موقوفات استان زنجان و درآمد حاصله از آنها بسیار ناچیز بوده و در حد صفر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موقوفات شاخص استان زنجان جامعه‌القرآن کریم زنجان است که حافظان و قاریان بسیاری را تربیت کرده است، افزود: این موسسه آموزشی در حوزه حفظ، تفسير،‌ مشاوره، مربی‌گری برای مقاطع سنی مختلف از جمله خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، خواهران و برادران فعالیت دارد.

کرمی با بیان اینکه این موقوفه طبق نیت واقف در اختیار جامعه القرآن الکریم زنجان گذاشته شده که نسبت به تربیت استعدادهای قرآنی در حال فعالیت است، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این مؤسسه راه‌اندازی مدارس قرآنی امام حسن مجتبی(ع) است که مورد استقبال دانش‌‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه جامعه القرآن کریم زنجان نخستین موقوفه زنجانی است که توسط  جمال بریری وقف شده است، اضافه کرد: این ساختمان در چند طبقه ساخته شده با برگزاری و دهها کلاس عمومی و تخصصی بزرگترین مجموعه فعال وقفی قرآنی در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه واقف این محل حاج جمال بریری شخصیت فعال دینی و فرهنگی بود که پشتیبانی و انجام بسیاری از مراسمات مذهبی و کرمی ادامه داد: از فعالیت اخیر آن مرحوم خرید و تامین هزینه تعمیرات عمرانی مسجد عباسقلی خان زنجان بود که جزو مساجد تاریخی و ارزشمند شهر زنجان است و که در ایام مختلف سال میزبان مراسمات مختلف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به دیگر فعالیت‎‌های این واقف زنجانی نیز اشاره کرد و گفت: عضویت در مجمع خیرین مسکن ساز و فعالیت به عنوان خیر در ساخت حوزه‎های علمیه از دیگر فعالیت‌های آن مرحوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها