یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
تأخیر در ثبت سفارش و تأمین ارز، بازار کاغذ را با مشکل روبه‌رو می‌کند

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، معتقد است، وزارت صمت برای تمدید ثبت‌سفارش‌ها و تایید قیمت کالاها باید به‌موقع عمل کند؛ چراکه تاخیر در ثبت سفارش، تامین و تخصیص ارز علاوه‌بر ایجاد مشکل در بازار موجب دلسردی تجار می‌شود.

حسن میرباقری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برخی مشکلات در تخصیص ارز برای واردات کاغذ، عنوان کرد: با وجود همکاری‌هایی که تاکنون شاهد بودیم، هنوز در تخصیص، تمدید و تأمین ارز مشکلاتی داریم، الان مسائل فراوانی در بخش فروشندگان خارجی، تأمین‌کنندگان ارز و ثبت سفارش‌ها وجود دارد و این موضوع شرایط کار را دشوار کرده است.
 
وی افزود: به تازگی تمدید فرم‌های ثبت سفارش و تأیید آن زمان‌بَر شده است، این درحالی است که طی سال‌های مختلف با وزارت صمت در زمینه تأیید و تمدید فرم‌های ثبت سفارش همکاری خوبی داشتیم و داریم؛ سعی کردیم همواره براساس اهداف دولت حرکت کنیم.
 
میرباقری با توضیح درباره این مسئله، ادامه داد: وزارت صمت برای تمدید ثبت‌سفارش‌ها و تأیید قیمت کالاها باید تعجیل داشته باشد، زیرا تأخیرهایی که در حوزه ثبت سفارش، سپس تامین و تخصیص ارز می‌شود، ورود کاغذ به بازار را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند؛ علاوه‌براین موجب دلسردی تجار می‌شود. امیدوارم اقداماتی انجام شود که واردکننده را برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در یک بازار امن دلگرم کند. 

وی با بیان اینکه تأمین به موقع کاغذ در کشور همواره در برنامه‌های انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا وجود دارد، گفت: در این مدت همکاران واردکننده تلاش  کردند با تکیه بر تجارب و سرمایه‌گذاری‌های به موقع و مناسب، کاغذ به کشور وارد کنند و طی این مدت کاغذ ازجمله بازارهای با ثبات در کشور بوده است و همسو با قیمت جهانی کاغذ، سعی کردیم قیمت داخلی را تعیین کنیم و کاهش قیمت داشته باشیم.
 
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا وضعیت عرضه کاغذ در بازار را با ثبات و پایدار ارزیابی کرد و گفت: روند قیمت‌گذاری‌ها در بازار کنترل شده است و اگر همکاری سراسری در بخش‌های مختلف بدنه دولت وجود داشته باشد، این آرامش ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها