چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
مشکل ویراستاری باید جدی گرفته شود

آذربایجان‌غربی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ویراستاری، فوت و فن کوزه‌گری است که همیشه در این موضوع مشکل داریم و جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، پیروز قادری، عصر چهارشنبه، در کارگاه آموزش ویراستاری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، گفت:ویراستاری، فوت و فن کوزه‌گری است که همیشه در این موضوع مشکل داریم و جدی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه در سه نوع ویراستاری نوشتاری،  محتوایی و ادبی مشکل داریم و ابتدا باید در مورد ویراستاری نوشتاری آموزش ببینیم تا بتوانیم مشکل ویراستاری ادبی و محتوایی را حل کنیم.

قادری ادامه داد: تشکیل کارگاه‌های ویراستاری امری ضروری است و باید ادامه‌دار باشد تا بتوانیم نتیجه مثبتی بگیریم.
 
مهدی قنواتی، پژوهشگر فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استاد کارگاه آموزشی ویراستاری نیز در جلسه گفت: تمام آموزش‌هایی که در این کارگاه مقرر به برگزاری است براساس سیاست‌های کلان کشور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

وی افزود: مسئله زبان به فرهنگ نیز مربوط می‌شودو بیشتر ما تصور می‌کنیم زبانی که در مدرسه یاد گرفتیم فارسی است و نیازی به آموزش منظم، طبقه‌بندی شده و دانشگاهی نداریم که تصور نادرستی است.

به گزارش ایبنا؛ کارگاه آموزش ویراستاری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و انجمن ناشران استان به‌مدت دو روز صبح و عصر برگزار می‌شود و  به شرکت کنندگان در کارگاه گواهی‌نامه اعطا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها