سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
مدیران‌کل توسعه کتابخانه‌ها و امورعمرانی نهاد از کتابخانه مرکزی ایلام بازدید کردند

ایلام-مدیران‌کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد و امورعمرانی با هدف بازطراحی و بررسی ظرفیت‌های موجود، با هیئت همراه از کتابخانه مرکزی ایلام بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، هادی امیری، مدیرکل امورعمرانی و اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور پیگیری وضعیت خدمات رسانی و نقاط قوت و ضعف کتابخانه مرکزی استان ایلام، از این کتابخانه بازدید کردند.
 
مدیران مذکور در این بازدید با همراهی سمیه حیدری،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن ارزیابی دقیق بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی، درخصوص ظرفیت‌های موجود و لزوم بازطراحی این کتابخانه برای افزایش و تنوع ارائه خدمات به مراجعین بحث و تبادل ‌نظر کردند.
 
ایجاد فضاهای جدید با کاربری فرهنگی در جذب اقشار مختلف به این کتابخانه، بهره برداری از فضاهای بدون استفاده کتابخانه مرکزی جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به اعضا، بازطراحی بخش کودک و توسعه مخزن کتاب و تجهیز سالن‌ های مطالعه و استانداردسازی نور، تهویه و سایر ملزومات در دستور کار قرار گرفت.
 
ایجاد بخش‌های جدید از جمله کلاس‌‌های آموزشی تحت وب، بخش حرفه‌ آموزی و آشنایی با مشاغل و توسعه بخش کودک، اتاق‌‍‌های مطالعه انفرادی در باز طراحی کتابخانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این بازدید گفت: ما به دنبال بازطراحی و به روزرسانی جلوه‌های بصری در کتابخانه مرکزی هستیم و بنا داریم خدمات بهتر و نوینی را به مردم و جامعه هدف ارائه کنیم و تلاش می‌کنیم این زیباسازی و به روزرسانی را به طور جدی پیگیری و در سال جاری بتوانیم بخش عمده‌ای از فضای کتابخانه مرکزی استان را تعمیر، تجهیز و روزآمدسازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد:درسفرسال گذشته یاسر احمدوند، معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدعلی محمدی، مدیرکل منابع انسانی و امورپشتیبانی به استان که با حضور در کتابخانه مرکزی ایلام و دیدار با اعضا و کتابداران، انجام شد، مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد برای بهسازی تجهیزات این کتابخانه اختصاص داده شد که این اعتبار صرف خرید تجهیزات سرمایشی و استاندارد سازی میز و صندلی این کتابخانه که این فعالیت ها منجر به رفاه و آسایش اعضا شد.
 
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تحقق اهداف و سیاست‌های کلان در حوزه کتاب،با برنامه‌ریزی و حضور مدیران نهادی در سراسر کشور، درصدد تسریع فعالیت‌های اجرایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها