یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کتابخانه امام جعفر صادق (ع) خنافره شادگان افتتاح شد

خوزستان- طی مراسمی با حضور مسئولان محلی، کتابخانه امام جعفر صادق (ع) خنافره شادگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، فرماندار شادگان ظهر یکشنبه در آیین بهره‌برداری از کتابخانه امام جعفر صادق(ع) گفت: عملیات ساخت این کتابخانه از سال ۹۳ آغاز شد ولی روند ساخت کتابخانه به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود.

جمال صالح زاده اعتبار هزینه شده برای ساخت این کتابخانه را بیش از ۱۶ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در امور فرهنگی نه تنها هزینه نیست بلکه ارتقای سطح آگاهی، توسعه و امنیت پایدار را در شهرستان شادگان به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شادگان بیان کرد: ضمانت توسعه شهرستان شادگان توجه و توسعه فرهنگی به ویژه احداث مکان‌های فرهنگی و هنری است که در این راستا سایر دستگاه‌ها باید همراه و حامی باشند.

وی افزود: باید در زمینه کارهای فرهنگی به ویژه امور کتابخانه‌ها به سخت افزارها از جمله ایجاد اماکن مناسب و زیرساخت‌ها و نرم افزارها توجه شود.

صالح‌زاده گفت: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ به کتابخانه‌های شهرستان قانون است ولی شهرداری‌ در این امر کوتاهی می‌کند.

فرماندار شادگان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای روی به کتابخوانی بیاورد مسیر توسعه و پیشرفت برای آن هموار خواهد شد، اظهارکرد: کتابخانه امام جعفر صادق(ع) به لحاظ کتاب نیاز به تکمیل شدن دارد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان پس از تبريک عيد ولايت و غدير، به معرفی کتاب داستان «بريده بريده» نوشته عليرضا نظری خرم پرداخت که روايت صحنه عاشورا از منابع معتبر و چگومگي بروز حوادث و عملکرد مسلمين  و نیز شناخت افراد مشهور موثر در واقعه عاشورا است.

عباس حسین زاده با اشاره  به اهميت انديشه، دانايي،کتاب وکتابت از زمان صدر اسلام عنوان کرد: انفجار اطلاعات جامعه را با توهم دانايی و عدم احساس نياز به دانايي مواجه کرده و نقش کتابخانه‌ها حرکت به سمت پيشرفت با گذر از کتابخانه سنتي به سمت پايگاه اجتماعي و زدودن اين توهم از جامعه است.

وی ضمن تقدیر از خیرین نیک اندیش شهر خنافره در خصوص اهدای زمين کتابخانه، گفت: اميدواريم جامعه هدف بتواند از اين کتابخانه بهره لازم را برده و در حفظ و حراست آن کوشا باشد.

در این مراسم نماينده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دليل گسترش روز افزون استفاده از فضاي مجازي اميدواريم کتابخانه‌ها ضمن حفظ جايگاه خود بتوانند جامعه را بيش از پيش به فرهنگ کتابخواني سوق دهند.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد  همچنین خواستار تغيير رويکرد مسئولين از عمران به فرهنگ سازی بدليل اهميت آن شد.

یادآوری می‌شود : متراژ کتابخانه 650 متر و زيربنای آن 280 متر مربع و با دارا بودن بخش‌هایی همچون مخزن، سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان، اتاق آموزش و بخش کودک به ارائه خدمات کتابخانه‌ای در شهر خنافره می‌پردازد.

​​​​​شهر خنافره با جمعیتی بالغ بر 24 هزار نفر از جمله شهرهايی است که عمده فعالیت آن کشاورزی و باغداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها