یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
آیین افتتاحیه مسابقات قرآن فراجا در کرمان برگزار شد

کرمان-آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان فراجا استان و پنجمین مسابقات ویژه خانواده کارکنان در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در کرمان، آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان فراجا استان و پنجمین مسابقات ویژه خانواده کارکنان با حضور ۱۴۸ نفر از متسابقین، امروز یکشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «حسین امیری» در این مراسم با بیان اینکه قرآن تنها کتاب آسمانی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده است، بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل انحطاط و تفرقه میان امت‌های اسلامی جدایی از فرهنگ قرآنی است. بسیاری از گرفتاری‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد و همچنین رواج فرهنگ‌های غلط، به دلیل فاصله از قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن در مهجوریت قرار دارد، افزود: امام صادق(ع) یکی از نشانه‌های مؤمن را قرائت روزانه ۵۰ آیه قرآن می‌داند. همچنین روایت است کسی که روزانه ۱۰ آیه از قرآن را قرائت نکند در زمره غافلین است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کرمان تصریح کرد: فرهنگ قرآنی شهیدپرور است و انسان را به حقایق ناب ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال متصل می‌کند و اگر کسی از اسلام جدا شد از اهل‌بیت(ع) نیز جدا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال افزایش چشمگیری در برگزاری مسابقات داشتیم، اظهار کرد: این مسابقات ۱۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. در سال گذشته ۹۲۰ نفر و امسال نزدیک به ۲ هزار و ۶۵۰ نفر(۶۷۰ خانوار) در این مسابقات شرکت کردند. 

حجت‌الاسلام امیری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقات، ادامه داد: هر کسی که برای احیای فرهنگ قرآن تلاش کند در اعمال آن اثرگذار است. زیرا احیای فرهنگ قرآنی انسان را از انحطاط دور می‌کند و یکی از مهمترین مسائلی که سبب می‌شود جامعه اسلامی خود را نجات دهد آشتی کردن و انس با قرآن است. باید زندگی خود را با قرآن تطبیق دهیم و در این راستا فهم آیات قرآن اهمیت دارد و تنها نباید به تلاوت قرآن بسند کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کرمان آشنایی و انس جوانان با قرآن را ضروری دانست و اظهار کرد: جایگاه و مقام قرآن باید گرامی داشته شود و نباید آن‌را محدود به مراسم مختلف کرد. زیرا انس با قرآن زندگی انسان را با نشاط می‌کند و اگر روح انسان با قرآن مأنوس شد عبادت، شهادت و خدمت به مردم را بهتر درک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها