دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
برگزاری نشست‌ سیر مطالعاتی با موضوع جستارنویسی در کانون پرورش فکری زنجان

زنجان- مسئول آفریش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از آغاز نشست سیر مطالعاتی با موضوع جستار نویسی در کانون پرورش فکری زنجان خبر داد و گفت: این نشست به شکل کارگاهی پیرامون فرم، ساختار، ادبیات، آشنایی‌زدایی و مباحث کلیدی برگزار می‌شود.

فاطمه سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: سلسله نشست‌های سیر مطالعاتی با موضوع جستارنویسی کانون پرورش فکری از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است که با هدف دانش‌افزایی و ترغیب کارشناسان، مربیان و رابطین ادبی اجرا می‌شود.

وی افزود: این نشست به شکل کارگاهی پیرامون فرم، ساختار، ادبیات، آشنایی‌زدایی و مباحث کلیدی برگزار می‌شود.

مسئول آفریش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه امسال نشست‌های سیر مطالعاتی با موضوع جستارنویسی با برگزاری کتاب «رها و ناهوشیار می‌نویسم»  آغاز شد، اضافه کرد: این برنامه با هدف دانش‌افزایی و ترغیب کارشناسان و مربیان ادبی به مطالعه‌ مباحث مطرح شده برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ضرورت مطالعه، ویژگی جستار، انواع جستار، شباهت و تفاوت آن با انواع دیگر ادبی از قبیل مقاله، خاطره و داستان بیان شد.

سلیمانی ادامه داد: بررسی داستان فیلم وال از منظر موضوع، دغدغه‌ شخصی و کشمکش، برای روشن شدن نحوه‌ پرداخت به قصه شخصی در هنر جستارنویسی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مسئول آفریش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال نشست هوای تازه نیز با حضور اعضای کانون پرورش فکری برگزار می‌شود، اضافه کرد: این نشست هم در راستای پویایی کارگاه‌های شعرسرایی و داستان‌نویسی و همچنین توانمندسازی مربیان ادبی کانون برگزار شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که توسط کانون پرورش فکری برگزار می‌شود، کارگاه داستان نویسی خلاق با حضور نویسندگان کانون است تا فنون داستان‌نویسی به اعضا آموزش داده شود.

سلیمانی افزود: به منظور ارائه آموزش‌های مربوطه به اعضای کانون‌های پرورش فکری، 5 انجمن فعال در رشته‌های ادبی‌، سرود‌، قصه‌گویی‌، نمایش و عکاسی فعال است و از طریق این انجمن‌ها آموزش‌های مربوطه ارائه می‌شود.

وی گفت‌: فعالیت‌های ادبی کانون جزو فعالیت‌های فرایند محور و مستمری است که طی آن اعضای ادبی با گذراندن کارگاه‌های مستمر، وارد مجموعه‌ی منسجم انجمن‌های ادبی می‌شوند.

مسئول آفریش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به نقش انجمن‌های ادبی در آموزش اعضای گفت: انجمن ادبی پل ارتباطی سالم و محکمی است برای پیوند اعضای خلاق ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جامعه ادبی کشور است که پس از آموزش اعضا امکان تولید اثر توسط آنها فراهم می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها