دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
طراحی برای تجربه بهتر کاربران

کتاب پژوهشی «مبانی ارگونومیک طراحی کاربرمحور و طراحی تجربه کاربری از منظر طراحی صنعتی» به همت کانون پژوهش طام و نشر «وارش» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب پژوهشی «مبانی ارگونومیک طراحی کاربرمحور و طراحی تجربه کاربری از منظر طراحی صنعتی» به همت کانون پژوهش طام و نشر «وارش» منتشر شد.
این کتاب حاصل تلاش‌های حسن صادقی نائینی است که با کمک مهدیه جعفرنژاد شهری و ندا شکرانی‌پور به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب نوشته شده:
توسعه محصولات جدید و همچنین بازطراحی محصولات موجود، بر مبنای تفکر طراحی صنعتی، فرآیندی است که نه‌تنها از منظر تولید و بهره‌وری صنعتی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران تولید است بلکه رویکردی مشتری‌مدار تلقی می‌شود. از طرفی طراحی محصول موفق، زمانی حاصل می‌شود که «مشتری» به‌عنوان یکی از حلقه‌های مهم زنجیره فرآیند طراحی در نظر گرفته شود و در فرآیند طراحی به‌مثابه طراحان، در متن برنامه‌ریزی‌های طراحی و توسعه محصول نقش‌آفرین باشد. این مهم در بستر طراحی کاربرمحور به‌طور خاص و یا طراحی انسان‌محور به‌طور عام، میسر می‌شود. بدیهی است درس‌آموزی از تجارب کاربران از یک سو و فراهم‌سازی تجارب دل‌پذیر جدید برای کاربران و مشتریان محصول از سوی دیگر، شرایط مناسبی را برای طراحی و تولید محصولات موفق ایجاد خواهد نمود. ازاین‌رو طراحی کاربرمحور و تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری در این جستار مورد دقت قرار گرفتند. تردید خاستگاه دو مورد اخیر در تفکر طراحی ارگونومیک شکل می‌گیرد لذا در این مجلد موارد یادشده از نظر ارگونومی و مهندسی فاکتورهای انسانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

این کتاب تخصصاً در حوزه UX و UI تدوین شده که عموماً مخاطب عامه ندارد و بیشتر برای افراد متخصص در این حوزه کارآمد است.
کتاب «مبانی ارگونومیک طراحی کاربرمحور و طراحی تجربه کاربری از منظر طراحی صنعتی» در ۱۲۰ صفحه توسط نشر «وارش» به قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها