پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
نقش ماموستایان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در کردستان بسیار اثرگذار است

کردستان - فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه با اشاره به نقش ماموستایان آئینی در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: نقش عالمان دینی در نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بانه، کمال خدری، صبح پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ماموستایان در خطبه‌های نماز جمعه می‌توانند به مقوله کتاب و کتابخوانی بپردازند و افراد را به مطالعه و علم آموزی تشویق کنند.

وی ادامه داد: نقش عالمان دینی در هدایت افکار عمومی و آگاهی‌بخشی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و حضور آن‌ها در برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی می‌تواند به نفع جامعه باشد و در نهایت به توسعه فرهنگی منجر شود.

فرماندار بانه خواستار حضور ماموستایان دینی در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: بدون تردید حضور این علما و همچنین فعالان و صاحب‌نظران حوزه کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در ارتقای کیفی جلسات دارد و می‌تواند شاخص‌های کتابخوانی را در شهرستان بانه ارتقا بخشد.

خدری، به نقش مهم شهرداری‌ها در رفع بخشی از مشکلات کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها با پرداخت به موقع نیم درصد درآمدهای خود به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی می‌توانند این نهاد فرهنگی را در خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم یاری دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه، وجود مسئولان حامی کتاب و کتابخوانی را یک نعمت بزرگ برای کشور عنوان برشمرد و اضافه کرد: همراهی و همفکری مسئولان با این مجموعه فرهنگی می‌تواند در ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم بسیار اثرگذار باشد.

محمد مخدومی با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان کردستان مطلوب است، گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران خود یکی از مواردی است که این مهم را نشان می دهد.

وی خواستار برگزاری ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از مفاخر شهرستان بانه شد و عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به صورت تمام و کمال از برگزاری چنین برنامه‌ای حمایت می‌کند و مسئولان شهرستان نیز باید همکاری و همفکری لازم را با این نهاد فرهنگی در برگزاری این برنامه داشته باشند.

مخدومی با بیان اینکه عملکرد کتابخانه‌های عمومی در خدمت‌رسانی به علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خوب بوده است، بیان کرد: بانه یکی از شهرستان‌های مهم و فعال در حوزه فرهنگ استان کردستان است و توجه مردم به حوزه مطالعه و کتابخوانی در آن ستودنی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بانه نیز در ادامه جلسه عنوان کرد: این شهرستان در حال حاضر دارای 5 باب کتابخانه عمومی نهادی با 3 هزار و 200 عضو فعال است.

علی حیدر آقایی، زیربنای کتابخانه های عمومی بانه را نزدیک به 2 هزار متر مربع ذکر و اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر 67 هزار نسخه در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

در پایان جلسه از اقدامات و حمایت‌های سروه قادرخانزاده، شهردار بانه تقدیر و تجلیل شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها