یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
خانواده‌ها بچه‌ها را به کتابخانه‌ ها ببرند

همدان - نویسنده جوان همدانی گفت: خانواده‌ها باید بچه‌ها را به کتابخانه‌ ببرند تا آنها شیوه مطالعه و نگارش را یاد بگیرند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا): نوشتن برایم عادت شده بود، می‌خواندم و می‌نوشتم و لذت می‌بردم و اینگونه کودکی‌ام را سپری کردم.

یادم می‌آید از ۱۲ سالگی نوشتن را دوست داشتم، کتاب‌های زیادی خواندم، حتی وقتی خواهر بزرگترم کتاب می‌خواند من هم کنارش می‌نشستم و از کتاب‌هایی که می‌خواند من هم مطالعه می‌کردم.

زهرا حشمت افخمی کودکی که از کانون فعالیت‌های فرهنگی‌اش را شروع کرده است و اکنون دانشجو شده اما مطالعه کتاب و نوشتن را رها نکرده است.

او از کتابی که نگاشته اینگونه توضیح داد: «زمزمه‌هایی که زنده‌اند» با موضوع پیامبر اسلام(ص) است که برای جشنواره خاتم نوشتم و از طرف جشنواره هم چاپ شد.

حشمت افخمی در مورد اینکه چگونه به سمت نویسندگی رفت، عنوان کرد: مدتی کتاب‌های زیادی خواندم، همیشه برایم سوال بود که کتاب‌ها چگونه نوشته می‌شوند تا اینکه شروع کردم در کلاس‌های مختلف شرکت کردم و نوشتم و نوشتم تا اینکه دیگر خودم نویسنده شدم.

وی عنوان کرد: داستان‌های زیادی نوشته‌ام اما فقط یکی از آنها چاپ شده است،  یکی از داستان‌هایم در کتاب مجموعه داستانی به نام «گیسو» منتشر شده است.

این نویسنده نوپا در مورد حمایت خانواده نیز ادامه داد: خانواده علاوه بر حمایت، تشویقم می‌کردند؛ مادرم هر بار که می‌نویسم، وقت گذاشته و با حوصله می‌خواند، نظر می‌دهد و در مواردی که نیاز به اصلاح باشد، کمکم می‌کند.

حشمت افخم در خصوص رشته تحصیلی‌اش در دانشگاه نیز گفت: من برای دانشگاه رشته شیمی را انتخاب کردم ولی داستان‌نویسی و شعرسرایی را هم ادامه می‌دهم و قصد دارم نوشتن را به حدی برسانم که چاپ کنم.

وی به فعالیت‌های دیگر خود اشاره کرد و گفت: سه مورد از شعرهایم در کتابی که برای یک جشنواره چاپ شد، منتشر شده است و شعر و داستان از علاقه‌های من است که دنبال می‌کنم.

این نویسنده جوان به رتبه‌هایی که کسب کرده نیز اشاره کرد و گفت: در جشنواره «رازهای ارغوانی» شعرم که در گرامیداشت یاد سردار قاسم سلیمانی بود، رتبه کسب کرد‌.

وی اضافه کرد: در جشنواره «خاتم» چند دوره شرکت کردم که داستانم یک بار چاپ شده و هر بار نامزد دریافت جایزه شدم.

حشمت افخم یادآور شد: در جشنواره خاطره رضوی داستان من به عنوان برگزیده معرفی شد‌ و در  مسابقه شعر ریحانه النبی استان فارس هم شعرم رتبه آورد.

این نویسنده در پاسخ به اینکه «چرا برخی از نوجوانان هم سن و سالش به نوشتن و مطالعه علاقه‌ای ندارند؟» بیان کرد: آدم وقتی شناختی از کتاب ندارد، وقتی داستانی نمی‌خواند و خانواده‌ها هم حمایت نمی‌کنند به این سمت نمی‌رود بنابراین باید خانواده‌ها بچه‌ها را به کتابخانه‌ ببرند تا آنها شیوه مطالعه و نگارش را یاد بگیرند و با شکوفایی استعدادشان، علاقمند شوند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه من از کانون شروع کردم و هنوز هم عضو ارشد کانون پرورش فکری هستم گفت:  کلاس‌های کانون کم هزینه است، بنابراین بچه‌ها می‌توانند، حضور یافته و با انجمن‌های مختلف آشنا شوند تا استعدادیابی شده و به سمت علاقمندی خود حرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها