چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از مدارس مناطق محروم بازدید کرد

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور تعامل و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی هنری مدارس مناطق محروم، از تعدادی از مدارس روستاها و اطراف شهر ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به منظور تعامل و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی هنری مدارس مناطق محروم ایلام از تعدادی از مدارس اطراف شهر ایلام بازدید کرد.
 
این مدارس از سال ۱۳۹۵ توسط مجموعه‌ای از معلمین و مدیران آموزش و پرورش در مجتمع امام علی(ع) که در مدارس مناطق روستایی و محروم مشغول به خدمت‌رسانی هستند و خدمات جهادی ارائه می دهند، تجهیز و نوسازی می‌شوند.
 
این گروه جهادی در انجام امور خود نیازمند کمک گرفتن از خیرین برای مدرسه‌سازی و تحقق اهداف جهادی خود هستند و از جمله خدمات این گروه‌ جهادی تجهیز مدارس به کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه، محوطه‌ سازی، زیباسازی، درختکاری درختان مثمر،‌ انجام فعالیت‌های فرهنگی با دانش آموزان و مشارکت دادن آنان در حفظ و نگهداری مدارس، اجازه دادن به دانش‌ آموزان و خانواده‌ها برای استفاده از محوطه مدارس جهت انجام فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و سایر فعالیت‌های جمعی در روستاهاست.
 
اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با انجام بازدید میدانی از این مدارس و همکاری، تعامل و انجام برخی اقدامات از جمله اهدای کتاب به کتابخانه مدارس، تولید فیلم مستند از فعالیت‌های انجام‌شده،برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزش هنری در این مدارس، اجراهای نمایش خیابانی و استفاده دانش آموزان این مدارس از سینما به صورت نیم‌بها در راستای همگام شدن با این مجتمع و کمک به تحقق رشد و اعتلای فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم گام بردارد.
 
در این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مدارس روستاهای چشمه‌کبود، بلیین و چاویز در اطراف شهر ایلام بازدید و با مدیر و کارکنان این مدارس در راستای بهبود وضعیت فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار استان بحث و تبادل نظرکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها