پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

مرکزی- حضور پر رنگ هنرمندان عکاس استان مرکزی در جشنواره دنا، برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، بازدید قائم مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی از بخش اسناد و نسخ خطی کتابخانه‌های‌عمومی و ... از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، با اعلام اسامی هنرمندان منتخب جهت شرکت در شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا هنرمندان عکاس استان مرکزی حضور پرنگی در این جشنواره خواهند داشت.

در بخش های «رسانه»؛ عکاس: حمیدرضا مجیدی از اراک «تنورسازی سنتی» و «طبیعت»؛ عکاس: سعیدرضا مقصودی از شازند«آینده» و «شهر»؛ عکاس: سیدمهرداد شریفی از اراک«انتظار»؛ عکاس:سید نیاوش مقدسی از اراک«بازار اراک» و «محرم»؛ عکاس: علی اصغر یوسفی از اراک
«روستای هزاوه»؛ عکاس: فاطمه ملکی از ساوه و مجموعه عکس‌:«پدربزرگ، مادربزرگ من»، عکاس: محمدرسول حاتم‌آبادی از اراک به  این جشنواره حضور راه یافته اند.
 جشنواره منطقه ای سینمای جوان دنا با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزار می‌شود، و قرار است روزهای ۱۰ تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ به مدت ۴روز برگزار و استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان فیلم‌سازان و عکاسان جوان خواهد بود.
در شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا، توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در اولویت انتخاب و داوری خواهند بود.
هنرمندان ۱۰ استان (فارس، خوزستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویراحمد) مهمانان شصت‌ و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا هستند که در ۲ بخش فیلم کوتاه و عکس به رقابت می‌پردازند.




اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، حجت الاسلام غلامرضا پاپی الوار معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاه‌های خبری استان خبر داد.

وی گفت: جشنواره مطبوعات استان مرکزی از ابتدای دیماه ۱۴۰۱ با شعار ( رسانه ، جهاد تبیین ، اثر موثر ) و رونمایی از پوستر آن در جلسه شورای اطلاع رسانی استان آغاز و علاقمندان آثار خود را تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراینده داوری آثار آغاز شد.

پاپی الوار با اشاره به موضوعات متنوع این جشنواره و داوری عادلانه آثار گفت: پس از اعلام پایان داوری آثار به استان برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره آغاز و روز پنج شنبه ۱۴۰۲/۴/۱ با حضور مسئولین استان و نماینده هیئت داوران از تهران نفرات برتر معرفی و تقدیر خواهند شد.


برگزاری سومین محفل «ترنم وفاقـ» در فرهنگسرای آئینه اراک 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک،سومین محفل «ترنم وفاق» در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار خواهد شد.
این محفل با همکاری انجمن حافظ دوستان اراک، انجمن فرهنگی هنری استان و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی، با حضور شاعران و ادیبان و اعضای انجمن های ادبی شهرستانهای اراک، دلیجان و تفرش، روزچهارشنبه ساعت ۵ عصردر سالن آمفی تئاترفرهنگسرای آیینه اراک برگزار خواهدشد.



بازدید قائم مقام معاونت امور استانهای رسانه ملی از بخش اسناد و نسخ خطی کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک،مسلم رحیمی، قائم مقام معاونت امور استانهای رسانه ملی با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از بخش اسناد و نسخ خطی کتابخانه‌های عمومی بازدید کرد.

مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی در این بازدید گفت: کمیت و کیفیت نسخه‌های خطی موجود در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نمایانگر پیشگامی و درخشش دانشمندان کشورمان در بیشتر رشته‌های علمی در دوره‌های تاریخی گذشته بوده است و تلاش خواهیم کرد با ساخت مستندهای فاخر، شهروندان را با این گنجینه نفیس بیش از پیش آشنا کنیم.
حسن نجمی گفت: نسخه‌های خطی از
جایگاه ویژه ای در معرفی و حفظ فرهنگ و تمدن هر کشوری برخوردار است زیرا با این منابع نفیس، نسل جدید و آیندگان را از سیر تحول اندیشه ها و هویت های یک ملت می‌توان آگاه کرد.

قائم مقام معاونت امور استانهای رسانه ملی نیز ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین گنجینه ای در استان مرکزی بر لزوم معرفی این منابع نفیس از طریق شبکه های استانی تاکید کرد.

در این بازدید که با حضور محمدباقر
اعلمی، مدیر کل سیمای استان‌ها؛ مهدی گروسی، مدیر هماهنگی موسیقی استان‌های رسانه ملی؛ حسن نجمی، مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی؛ اسدالله عبدلی آشتیانی؛ نویسنده و پژوهشگر برگزار شد،کتابدار بخش اسناد و نسخ خطی به ارایه گزارشی از فعالیتها پرداخت.



مراسم تجدید میثاق با شهدا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، به مناسبت فرا رسیدن ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج استادان، اساتید بسیجی و روسای دانشگاهها با حضور در گلزار شهدا با اهدای گل و فاتحه با آرمان های امام خمینی(ره) و شهیدان تجدید میثاق کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها